מה שנכון נכון כתב:מכחישי התורה. והוא הערת הצנזור.
מה שנכון נכון כתב:מכחישי התורה. והוא הערת הצנזור.
תוכן כתב:מכחישי ה' או התורה, הוא הנכון.
בקרו טלה כתב:תוכן כתב:מכחישי ה' או התורה, הוא הנכון.
תורת כהנים פרשת אחרי מות פרק יג
וחי בהם לא שימות בהם. היה רבי ישמעאל אומר מנין אתה אומר שאם אמרו לו לאדם בינו לבין עצמו עבוד א"ע ואל תהרג יעבור ואל יהרג תלמוד לומר וחי בהם לא שימות בהם. או אפילו ברבים ישמע להם ת"ל ולא תחללו את שם קדשי ונקדשתי אם מקדישים אתם את שמי אף אני אקדש את שמי על ידיכם שכשם שעשו חנניה מישאל ועזריה שהיו כל אומות העולם בזמן ההוא שטוחין לפני הצלם והן עומדים דומים לתמרים. עליהם מפורש בקבלה זאת קומתך דמתה לתמר וגו'. אמרתי אעלה בתמר אחזה בסנסיניו היום אני מתעלה בהם לעיני אומות העולם מכחישי התורה היום אני נפרע להם משונאיהן. היום אני מחיה בהם את המתים. אני ה' אני דיין ליפרע ונאמן לשלם שכר:
ילקוט שמעוני שמות - רמז רמ"ו
יש גבור במדינה שמשעה שהחץ יוצא מידו אינו יכול להחזירו שכבר יצא מידו. אבל מי שאמר והיה העולם אינו כן אלא כשאין ישראל עושין רצונו של מקום כביכול גזרה יוצאה מלפניו שנאמר אם שנותי ברק חרבי עשו תשובה מיד הוא מחזירה שנאמר ותאחז במשפט ידי. שומע אני שהוא מחזירה ריקם תלמוד לומר אשיב נקם לצרי. על מי הוא מחזירה על אומות העולם מכחישי ה' שנאמר ולמשנאי אשלם.
בברכה המשולשת כתב:
באיזה מהדורות השתמש כתר"ה?
בברכה המשולשת כתב:לתורת כהנים יש כתבי יד עתיקים ומשובחים, שחלקם זמינים יחסית.
ילקוט שמעוני - גם יש מהדורה טובה של מוסד הרב קוק
הכהן כתב:כשמהדירים ספר, שיש בו ר"ת אלו. צריך להשאיר את זה או שאפשר להוריד?
תוכן כתב:אפשר להניח בהערה כך: =מכחישי ה'. אם הר"ת מופיע הרבה, אפרש לכלול במבוא רשימת ר"ת נדחים ואיך לפתוח אותם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 436 אורחים