תשובות והנהגות ה, רל
והאמת שאני תמה בזה, שחיוב מחיית עמלק היינו רק אם אינם רוצים לקבל ז' מצוות, אבל עמלק שקיבלו ז' מצוות אסור להורגם, וכמבואר ברמב"ם פ"ו דמלכים (ה"ד), ובימי משיח הרי הנסים ונפלאות דמצרים יהיו כאפס מול גילוי שכינה עם הנסים ונפלאות שיהיו בעת קיבוץ גלויות, ובודאי כל האומות יראו ויקבלו עכ"פ ז' מצוות, ואם כן לא נקיים מצות איבוד עמלק כיון שיקבלו ז' מצוות.
אמנם עובדא היא שהקב"ה מכביד לב רשעים וכמבואר ברמב"ם (פ"ו דתשובה ה"ג) כשם שהכביד לב פרעה, וגם אז שונאי ישראל יכבידו את לבבם ולא ישמעו, וכן ברשעי ישראל כתב הגר"א שהקב"ה מחזיקם ברשעותם, ונקיים בס"ד ימח שמם וזכרם, ונזכה ונחיה ונראה הכל בעינינו ממש בימינו בקרוב. (עיין מוע"ז ח"ב סו"ס קס"ד ובח"ז סי' קצ"ט וח"ח סי' קס"ד).