קטינא דארעא כתב:איה מקום כבודם
דידי קשיא הרי כאילו מלמדה תפלות כמבואר בגמ' סוטה,
אוצר החכמה כתב:דידי קשיא הרי כאילו מלמדה תפלות כמבואר בגמ' סוטה,
לא מובן הלא זה רק מדרבנן (ומחלוקת תנאים ואנן הכי פסקינן) אבל מדאורייתא מותרת ללמוד וממילא יש מקום ללאו.
אוצר החכמה כתב:זה לא כתוב שתורתה בגדר תפלות, כתוב שכיוון שמוציאות לדברי הבאי ממילא אם מלמדה, אני חכמה שכנתי ערמה, ועלולה להוציא את הדברים לדברי תיפלות, כל זה גם בלי הפרישה וק"ו לדבריו.
זה בערך כמו שתגיד שכיוון שהגאון מבאר שנעשה לו סם המוות היינו אם יש לו מידות רעות כידוע דבריו באבן שלמה, מי שיש לו מידות רעות מותר להורות שתוי יין.
אוצר החכמה כתב: כל זה גם בלי הפרישה וק"ו לדבריו.
קטינא דארעא כתב:אוצר החכמה כתב:זה לא כתוב שתורתה בגדר תפלות, כתוב שכיוון שמוציאות לדברי הבאי ממילא אם מלמדה, אני חכמה שכנתי ערמה, ועלולה להוציא את הדברים לדברי תיפלות, כל זה גם בלי הפרישה וק"ו לדבריו.
זה בערך כמו שתגיד שכיוון שהגאון מבאר שנעשה לו סם המוות היינו אם יש לו מידות רעות כידוע דבריו באבן שלמה, מי שיש לו מידות רעות מותר להורות שתוי יין.
די לקריאה שטחית
תפלות איננה סתם תוצאה שנגרמת מהלימוד, אלא זהו משמעותו של הלימוד
מי שיש לו מידות רעות ברמה שתורתו נעשית סם המות אין הוראותיו הוראות וממילא כמובן אין איסור שיורה כשהוא שיכור
לא כך לימדונו רבותינו ? שתורה לא נרכשת באוניברסיטה
אוצר החכמה כתב:ח"ו להתיר דבר כזה (רק אתה מתחמק ומגדיר ברמה ש..). ובעניין התיפלות אני כתבתי כדברי רש"י בסוטה כא ב. ועיין בפרישה שהבאתי.
איש-אחד כתב:http://www.responsafortoday.com/vol4/11.pdf
אוצר החכמה כתב:איש-אחד כתב:http://www.responsafortoday.com/vol4/11.pdf
אני מבין שהבאת את הדברים כשעשוע לפורים, ובאמת יש להתפלא אחר שמנה בין האוסרים את אחד מגדולי הפוסקים של התנועה הריפורמית בארה"ב, מדוע לא מנה בין המתירים את המן שהלך אחרי פסק הדין של זרש אשתו.
ממילא כמו שתלמיד שלא הגיע להוראה והורה כשהוא שתוי אינו עובר כך גם זה
אוצר החכמה כתב:ממילא כמו שתלמיד שלא הגיע להוראה והורה כשהוא שתוי אינו עובר כך גם זה
מה המקור לזה? ברמ"א כתוב ויזהר כל אדם שלא יורה שתוי יין
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 402 אורחים