עמוד 1 מתוך 2

ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 1:22 am
על ידי גם זו לטובה
לא היו בעצרת יותר מחצי מליון איש
א' בירושלים יש פחות מ-600 אלף יהודים, מתוכם חצי נשים, מתוכם חצי חרדים , מתוכם רבע זקנים וקטנים (מתחת לגיל עשר), סה"כ כ 100 אלף, נוסיף נשים שבאו לעצרת, הגענו ללא יותר מ125 אלף.
או באופן אחר, בבחירות בירושלים החרדים קבלו פחות מ 100 אלף, אם נוסיף עוד חצי שלא הצביעו הגענו ל150 אלף, חצי נשים הגענו ל75 אלף, נוסיף נשים שבאו לעצרת, הגענו ל100 אלף, אפילו אם נוסיף עוד חצי קטנים ונוער מתחת לגיל 18, הגענו ל150, נוריד זקנים חולים וכו' הגענו ללא יותר מ125 אלף.
וכיון שלא הגיעו מבחוץ פי ארבע ע"כ שלא היו חצי מליון איש.


ב' בבחירות שס וג' ביחד קבלו חצי מליון , נוסיף עוד חצי שלא הצביעו, הגענו ל750 אלף , מתוכם חצי נשים, ע"כ שאין בכל הארץ 400 אלף גברים מחרדים בעלי זכות הצבעה, אפילו אם הגיעו עוד כחצי מהנ"ל נשים וילדים ונוער עד גיל 18, הגענו ל600 אלף, -אולם כיון שלא הגיעו כל בעלי זכות ההצבעה מכל הארץ, ע"כ שלא היו בעצרת יותר מחצי מליון איש.

ג' מחזור חרדים הדוחים את גיוסם בערך 8 אלף, כפול חמישים מחזורים הגענו רק ל400 אלף, אולם כיון שהמחזורים של המבוגרים קטן בהרבה, ע"כ שאין יותר מ300 אלף מעל גיל 18, גם אם נוסיף עוד כחצי נשים וילדים ונוער עד גיל 18 , הגענו לפחות מחצי מליון.

ד' כל הנ"ל חשבנו לחומרא ברם לא ברירא כלל שנשים וקטנים מתחת לגיל י"ג מצטרפים,

הוספות

אינו רואה את כולם
בניהו ברכות נח- ראה אכלוסא על גב מעלה בהר הבית, קשה למה הוצרך לפרש המקום, ונ"ל בס"ד בא ללמד שלא בירך הברכה אלא מפני שהיה עומד במקום גבוה וראה כל הראשים שלהם בעיניו, אבל אם עומד בתוכם שאין הרבוי בעיניו לא היה מברך

ט"ז יור"ד רלב,ז (ז) - בגמרא ובטור כתוב אם לא ראיתי בדרך הזה כיוצאי מצרים ונראה דמוכרח לגרוס כן מדפריך בגמרא על קורת בית הבד והא הוה בשבור מלכא כמו שנעתיק בסמוך ולא פריך על כיוצאי מצרים והא אפשר שראה כן דהא איתא בא"ח סי' רכ"ד סעיף ה' הרואה ששים רבוא מישראל ביחד וכו' אלא על כרחך לו' דמה שהוא אומר בדרך הזה היינו שמפורסם הוא שלא היו שם ס' רבוא באותו דרך אבל לגירסא דכאן קשה מגמרא שזכרנו: עכ"ל ומבואר מדהוכיח מדינא דברכת חכם הרזים דאפשר לראות ס"ר, ש"מ דס"ל דלא סגי בראיית מקצתם, ושמא אף בנדרים סגי לראות מקצתם, אלא הוי נדרי הבאי משום שלא נזדמנו ס"ר במקום אלד וע"ז הקשה הט"ז מדמצינו ברכת חכם ארזים ע"כ שאתרמי שיהיו ס"ר במקום אחד וכ"ז דחוק, וצ"ע.


שמעתי שהגר"ע אוירבך לא בירך משום ה"ט, ויש שרצו לומר דהרואה את הריבוי הגדול יכול לברך אבל מי שאינו רואה אלא את האנשים סביבו אינו יכול לברך ולפ"ז הגרב"מ וכד' דעמדו במקום גבוה יכלו לברך אבל שאר אינשי לא.

צירוף נשים
הרא"ה פי' בששים רבוא נכללין כל הדעות ולפיכך נתנה תורה בס"ר שאלמלאע חסר אחד מישראל לא נתנה להם התורה, כדאיתא באגדה לפי שהיה רוצונו של הקב"ה שיסכימו בקבלתה כל הדעות והיינו דמברכין על אכלוסא של ס"ר ברוך חכם הרזים וכו' עכ"ל וכתב בשער העין דלפ"ז מוכח דנשים לא מצטרפות אלא דלפ"ז נימא דגם פחותים מבני עשרים לא מצטרפים, ושמא אה"נ וכדקיי"ל דאינו יכול למכור בנכסי אביו, כלומר דאין דעת שלימה בפחותים מבני עשרים וצ"ע.

הגאו"י ו: הביא ששמע בשם הגר"א להוכיח דלרה"ר לא בעינן ס"ר מדאמרינן דבמחוזא איכא רה"ר אע"פ שבגמ' בברכות (נח) איתא דאין אכלוסא בבבל ע"כ, והעירו דאי נימא דנשים מצטרפות לס"ר ואינן מצטרפות לחכם ארזים לק"מ וע"כ דנשים מצטרפות לחכם ארזים, [או דס"ל לגר"א דאינן מצטרפות לס"ר ואין מסתבר כן וצ"ע] ברם י"ל לאידך גיסא דלשיטות דבסעינן ס"ר ע"כ דס"ל דלחכם ארזים נשים אינן מצטרפות ומש"ה לא קשיא מהא דאמרינן אין אכלוסא בבבל, ברם זה אינו דבלאו הכי לא קשיא ואדרבה דברי הגר"א צ"ת, דהא לעניין רה"ר מסתבר שעכו"ם מצטרפין וא"כ במחוזא איכא ס"ר בצירוף עכו"ם ודברי הגר"א צע"ג

ס"ר באומד
נראה דלא נתנה תורה למלאכי השרת ומסתבר דמעקרא דדינא נתקנה התקנה לברך על ס"ר באומד [אף אם כלפי שמיא גליכא דליכא ס"ר] ומהנראה שזה כוונת הגרח"ק שאפשר לסמוך בכגון דא על המשטרה אף שאינם יודעים בבירור.



פחות מס"ר
מארי ברכות נח. הרואה אכלוסי ישראל מברך ברוך חכם הרזים ופירשו למטה שאין אכלוסא פחותה מס' רבוא ואם היתה אכלוסא נכבדת חשובה בעיני הכל כששים רבוא או אפי' ב' תלמידי חכמים שלמים יש מי שאומר שמברך עליה חכם הרזים וממה שאמרו למטה חשיביתו עלאי כס' רבוא והוא שהכונה אצלם בחכם הרזים שכל הסודות והחכמות נודעות בין כלם ומצד שיש דברים נמנעים מהשגת השכל האנושי אמר ברוך חכם הרזים ומפרשים שבהמצא חכם שלם בכל החכמות ובכל הסודות שיהא ראוי לברך עליו כן ובלבד שיהא אותו המברך מכיר בשלמות אותו החכם ומ"מ נראה שאין הלכה כן שהרי דרך כלל אמרו הרואה חכמי ישראל אומר ברוך שחלק מחכמתו ליראיו ואפי' יונתן בן עוזיאל במשמע ואף בברייתא פרשו טעם לברכת חכם הרזים לפי שאין פרצופותיהן דומות זו לזו ולא דעתם שוה זה לזה: ע"כ
והנה מ"ש נכבדת חשובה וכו' אין הכוונה לריבוי גדול ועצום של אנשים וכו' אלא הכוונה לקיבוץ של אנשים נכבדים וחשובים השקולים כס"ר, [כן נראה מלשונו ומהדימוי לב' ת"ח] ומ"מ לדינא מסיק המאירי דאין מברכים רק על ס"ר, וכן הוא מוסכם על כל הפוסקים, הארכתי בזה משום ששמעתי שיש המלמדים זכות ע"פ המאירי הנ"ל, וזה אינו כמבואר

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 1:25 am
על ידי גם זו לטובה
פרסמו בשם גפני שהיו 400 אלף סוללרים, וא"כ מסתבר שהיו 600 אלף איש, אולם כאמור אין זה מסתבר, ולכן צריך לברר האם השמועה אכן נכונה

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 1:32 am
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
ב... אמרו את זה לא בשם גפני, אלא דיווח רשמי של המשטרה אחרי ניתוח נתוני חברות התקשורת.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 2:30 am
על ידי גם זו לטובה
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
ב... אמרו את זה לא בשם גפני, אלא דיווח רשמי של המשטרה אחרי ניתוח נתוני חברות התקשורת.


צריך לברר עד כמה השמועה מוסמכת, משום ששמעתי שבכלי התקשורת החילונית דווח על כ300 אלף.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 2:32 am
על ידי גם זו לטובה
גם זו לטובה כתב:לא היו בעצרת יותר מחצי מליון איש
א' בירושלים יש פחות מ-600 אלף יהודים, מתוכם חצי נשים, מתוכם חצי חרדים , מתוכם רבע זקנים וקטנים (מתחת לגיל עשר), סה"כ כ 100 אלף, נוסיף נשים שבאו לעצרת, הגענו ללא יותר מ125 אלף.
או באופן אחר, בבחירות בירושלים החרדים קבלו פחות מ 100 אלף, אם נוסיף עוד חצי שלא הצביעו הגענו ל150 אלף, חצי נשים הגענו ל75 אלף, נוסיף נשים שבאו לעצרת, הגענו ל100 אלף, אפילו אם נוסיף עוד חצי קטנים ונוער מתחת לגיל 18, הגענו ל150, נוריד זקנים חולים וכו' הגענו ללא יותר מ125 אלף.
וכיון שלא הגיעו מבחוץ פי ארבע ע"כ שלא היו חצי מליון איש.


ב' בבחירות שס וג' ביחד קבלו חצי מליון , נוסיף עוד חצי שלא הצביעו, הגענו ל750 אלף , מתוכם חצי נשים, ע"כ שאין בכל הארץ 400 אלף גברים מחרדים בעלי זכות הצבעה, אפילו אם הגיעו עוד כחצי מהנ"ל נשים וילדים ונוער עד גיל 18, הגענו ל600 אלף, -אולם כיון שלא הגיעו כל בעלי זכות ההצבעה מכל הארץ, ע"כ שלא היו בעצרת יותר מחצי מליון איש.

ג' מחזור חרדים הדוחים את גיוסם בערך 8 אלף, כפול חמישים מחזורים הגענו רק ל400 אלף, אולם כיון שהמחזורים של המבוגרים קטן בהרבה, ע"כ שאין יותר מ300 אלף מעל גיל 18, גם אם נוסיף עוד כחצי נשים וילדים ונוער עד גיל 18 , הגענו לפחות מחצי מליון.

ד' כל הנ"ל חשבנו לחומרא ברם לא ברירא כלל שנשים וקטנים מתחת לגיל י"ג מצטרפים, וראה הערה



ובאמת קשיא היאך ברכו בזמן חז"ל מניין ידעו אם איכא ס"ר , וצ"ל שכל ריבוי גדול מאוד ברכו אף שליכא ודאי ס"ר, ובזה אול יש להתנחם על הכאב הגדול של חילול שם שמים ברבים לברך ברכה לבטלה בפרסיא ברוב עם, וגם יש ליישב בזה את מה שפרסמו בשם הרבנים שאפשר לברך ע"ס הארכת המשטרה אף שכו"ע יודעים דאינו אלא באומד, ודו"ק

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 6:43 am
על ידי אמסטרדם
גם זו לטובה כתב:וצ"ל שכל ריבוי גדול מאוד ברכו אף שליכא ודאי ס"ר

כמדומה שדבר כזה צריך ש"ראשון" יאמר אותו.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 8:43 am
על ידי ארזי ביתר
גם זו לטובה כתב:[בכלי התקשורת החילונית דווח על כ300 אלף.

מה רצית? שהם ידווחו על יותר? הם מ-פ-ח-ד-י-ם!!! לתקשורת החילונית יש עניין להקטין את העצרת במידת האפשר. אם המשטרה אומרת 800,000, בד"כ צריך להוריד 25% בערך.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 11:14 am
על ידי אוהב אוצר
לא חושב שראוי לבוא ע"ג הרשת ולסתור את המעשה שעשו שם ע"פ הת"ח שהיו שם.
לא חכמים פה יותר מהם.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 1:17 pm
על ידי גם זו לטובה
אוהב אוצר כתב:לא חושב שראוי לבוא ע"ג הרשת ולסתור את המעשה שעשו שם ע"פ הת"ח שהיו שם.
לא חכמים פה יותר מהם.


ת"ח שהיו שם מומחים למספרים? סה"כ הורו שאם יש 600 אלף צריך לברך, ואכן בעמוד השער של הפלס נזהרו בלשונם ולא כתבו מספרי גוזמא אלא מאות אלפים......

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 3:25 pm
על ידי קולמוס הסופר
גם זו לטובה כתב:
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
ב... אמרו את זה לא בשם גפני, אלא דיווח רשמי של המשטרה אחרי ניתוח נתוני חברות התקשורת.


צריך לברר עד כמה השמועה מוסמכת, משום ששמעתי שבכלי התקשורת החילונית דווח על כ300 אלף.

אז הב... שכתבתי הכוונה לתקשורת כזאת שכל הזמן אומרת כ300 אלף, אלא שכשהעלו בר סמכא מהמשטרה ושאלו אותו על סמך מה אומרים כ300 אלף, הוא אמר שזה נתונים מחברות התקשורת (ולא כוללים כמובן את אלו שלא תקשרו בפלאפונים אחרי הקריסה הגדולה בחלק מהרשתות - כמוני למשל), והוסיף שאחרי שהם קיבלו ביקורת גדולה מהתקשורת החילונית אחרי ההלוויה של מרן הגרע"י זצ"ל על המספרים הגדולים, הם נזהרים עכשיו ואומרים רק נתונים מדויקים של חברות התקשורת.
מ"מ זאת לא שמועה אלא עובדה שפורסמה ע"י המשטרה עצמה.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 6:42 pm
על ידי קטינא דארעא
לפעמים מברכים ברכה ומקילים מאד בהלכותיה לצרכים פוליטים כמו שחלק מחכמתו ליראיו

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 6:49 pm
על ידי קולמוס הסופר
.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 6:56 pm
על ידי קטינא דארעא
קולמוס הסופר כתב:
קטינא דארעא כתב:לפעמים מברכים ברכה ומקילים מאד בהלכותיה לצרכים פוליטים כמו שחלק מחכמתו ליראיו

בס"ד
זו ההודעה השנייה שלך.
אני מרגיש חובה להגיב.
בבקשה, בבקשה, אם הצטרפת לכתוב הודעות בסגנון זה, אולי עדיף לחשוב על פרישה, אף אחד לא יזיל דמעה.
אני כבר מבקש מחילה באמת ובתמים, אם פגעתי בכבודך.





התנצלותי לא נתכוונתי לפגוע באף יהודי אבל זאת היתה פליטת פה

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ג' מרץ 04, 2014 1:06 am
על ידי גם זו לטובה
עדיין לא הביאו שום נימוק וחשבון לסתור את דברי

נ.ב שמעתי היום מאברך, שאביו שמע, מאחד מקורבי הגר"ח, ששמע את הגר"חמברך בלא שם ומלכות

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ג' מרץ 04, 2014 1:13 am
על ידי קולמוס הסופר
גם זו לטובה כתב:עדיין לא הביאו שום נימוק וחשבון לסתור את דברי

נ.ב שמעתי היום מאברך, שאביו שמע, מאחד מקורבי הגר"ח, ששמע את הגר"חמברך בלא שם ומלכות

עיין כאן מה שאתה כתבת. http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=17185#p163366
ועיין כאן מה שאני כתבתי. http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=17185#p163449
כך שלדברי עצמך יש חשבון שהיו שישים ריבוא.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ג' מרץ 04, 2014 10:02 am
על ידי ארי במסתרים
היום ביתד נאמן מובא מו"מ הלכתי עם הגרח"ק על הנושא.
אם מישהו מתנדב להעלות זה יהא לתועלת

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ג' מרץ 04, 2014 11:11 pm
על ידי עשוי לנחת
ארי במסתרים כתב:היום ביתד נאמן מובא מו"מ הלכתי עם הגרח"ק על הנושא.
אם מישהו מתנדב להעלות זה יהא לתועלת

01011101.JPG
01011101.JPG (111.35 KiB) נצפה 11414 פעמים

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ג' מרץ 04, 2014 11:24 pm
על ידי קנין דעת
גם זו לטובה כתב:עדיין לא הביאו שום נימוק וחשבון לסתור את דברי

נ.ב שמעתי היום מאברך, שאביו שמע, מאחד מקורבי הגר"ח, ששמע את הגר"חמברך בלא שם ומלכות


שמעתי היום מאברך שהרב המברך התלונן שמביתו של הגרח התקשרו בשמו מדוע לא אמר שם ומלכות בקול.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 12:08 am
על ידי גאולה בקרוב
מדוע לקרוא "חילול שם שמים ברבים" למי שברך ברכה לבטלה [י"א איסור דרבנן] בשוגג ובאונס?
וראה ברמב"ם הל' יסוה"ת שרק העובר בלהכעיס בשאט נפש נקרא חילול השם [או כשגויים אנסוהו, ברבים, וזה כבר ענין אחר]

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 12:37 am
על ידי גם זו לטובה
קבלתי באישי
ברשת ב' של קול ישראל ביום ראשון בשעה 23:20 לערך בתכנית 'כל היום' סיכם השדר גיא קוטב את העצרת, הוא העלה את הכתב שי זילבר שהוא כתב לענייני משטרה בירושלים - ושאל אותו מה המספר המדויק של משתתפי העצרת, זילבר ענה שבשיחה שלו עם בכיר ממשטרת בירושלים הוא אמר לו, שחברות התקשורת מסרו למשטרה מספר של יותר מ300 אלף אנשים שניהלו שיחות בזמן העצרת במקום העצרת.
וע"ז יש להוסיף כבר בתחילת העצרת קרסו חלק מרשתות התקשורת - כגון סלקום, לפחות חצי מהמשתתפים היו נערים וילדים שכלל אין להם פלאפונים.

ואני הקטן מוסיף דלפחות חצי מהציבור החרדי מחוברים לרשת סלקום, וא"כ יש להכפיל את מספר הסוללרי, דהיינו 600 אלף, ואם נקבל את דברי הנ"ל שלפחות חצי אין פלאפונים נמצא שהיו כפלים מיוצאי מצרים, ומכיון שבא"י יש 6 מליון יהודים, ע"כ שרבע מהיהודים היו בעצרת, וביותר הרי רוב המשתתפים היו גברים, א"כ ע"כ שלפחות שליש מהגברים היהודים היו בעצרת, וע"ז נאמר פתי...

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 1:01 am
על ידי גם זו לטובה
גם זו לטובה כתב:קבלתי באישי
ברשת ב' של קול ישראל ביום ראשון בשעה 23:20 לערך בתכנית 'כל היום' סיכם השדר גיא קוטב את העצרת, הוא העלה את הכתב שי זילבר שהוא כתב לענייני משטרה בירושלים - ושאל אותו מה המספר המדויק של משתתפי העצרת, זילבר ענה שבשיחה שלו עם בכיר ממשטרת בירושלים הוא אמר לו, שחברות התקשורת מסרו למשטרה מספר של יותר מ300 אלף אנשים שניהלו שיחות בזמן העצרת במקום העצרת.
וע"ז יש להוסיף כבר בתחילת העצרת קרסו חלק מרשתות התקשורת - כגון סלקום, לפחות חצי מהמשתתפים היו נערים וילדים שכלל אין להם פלאפונים

ואני הקטן מוסיף דלפחות חצי מהציבור החרדי מחוברים לרשת סלקום, וא"כ יש להכפיל את מספר הסוללרי, דהיינו 600 אלף, ואם נקבל את דברי הנ"ל שלפחות חצי אין פלאפונים נמצא שהיו כפלים מיוצאי מצרים, ומכיון שבא"י יש 6 מליון יהודים, ע"כ שרבע מהיהודים היו בעצרת, וביותר הרי רוב המשתתפים היו גברים, א"כ ע"כ שלפחות שליש מהגברים היהודים היו בעצרת, וע"ז נאמר פתי...


ולסיום יש להביא את דברי ליצמן, אם בהפגנה ההיא...היו 400 אלף, א"כ בעצרת היו 2 מליון.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 1:08 am
על ידי קנין דעת
פורסם היום שהגר"א פילץ בירך בתחילת העצרת כבר
והשיב לתמיהת השומעים שכיון שאמר הגרח לברך ע"כ שאין מוציא הקב"ה תקלה מתחת ידו
וודאי שיש ס"ר. והוא פלאי.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 1:17 am
על ידי קנין דעת
חופשיים גם מצטרפים לחכם הרזים?

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 1:23 am
על ידי קנין דעת
מהרם מרוטנבורק כתב:חופשיים גם מצטרפים לחכם הרזים?

*הכוונה חילונים.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 7:13 am
על ידי החזן
רק חבל שבספירת הקולות בבחירות לא עושים את כל החישובים האלה, שהרי היו זוכים לעשרות אלפי נציגים בכנסת!

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 8:43 am
על ידי בן החבורה
אחד מגדולי האדמורי"ם בירך מיד בהגיעו לעצרת וחסידיו לא שמו לב, וכשבירך הקהל ראו שהאדמו"ר אינו מברך ולא ברכו גם הם

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 8:49 am
על ידי איש רגיל
גם זו לטובה כתב:קבלתי באישי
ברשת ב' של קול ישראל ביום ראשון בשעה 23:20 לערך בתכנית 'כל היום' סיכם השדר גיא קוטב את העצרת, הוא העלה את הכתב שי זילבר שהוא כתב לענייני משטרה בירושלים - ושאל אותו מה המספר המדויק של משתתפי העצרת, זילבר ענה שבשיחה שלו עם בכיר ממשטרת בירושלים הוא אמר לו, שחברות התקשורת מסרו למשטרה מספר של יותר מ300 אלף אנשים שניהלו שיחות בזמן העצרת במקום העצרת.
וע"ז יש להוסיף כבר בתחילת העצרת קרסו חלק מרשתות התקשורת - כגון סלקום, לפחות חצי מהמשתתפים היו נערים וילדים שכלל אין להם פלאפונים.

ואני הקטן מוסיף דלפחות חצי מהציבור החרדי מחוברים לרשת סלקום, וא"כ יש להכפיל את מספר הסוללרי, דהיינו 600 אלף, ואם נקבל את דברי הנ"ל שלפחות חצי אין פלאפונים נמצא שהיו כפלים מיוצאי מצרים, ומכיון שבא"י יש 6 מליון יהודים, ע"כ שרבע מהיהודים היו בעצרת, וביותר הרי רוב המשתתפים היו גברים, א"כ ע"כ שלפחות שליש מהגברים היהודים היו בעצרת, וע"ז נאמר פתי...

נראה לי שהטעות היא פשוטה. מספרי הסלולארי הכוונה למספר המכשירים שדלקו באיזור העצרת, ולא לכמות הפלאפונים שהוציאו או קיבלו שיחות.
יש שני דיווחים, יש האומרים 300,000 ויש האומרים 400,00 [כשבפשטות החילוק ביניהם הוא בשטח הנכלל בספירה], נניח שהיו 350,000 סלולאריים, תוסיפו את אלו שאין להם ותגיעו ל600,000 בקירוב.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 10:34 am
על ידי בן החבורה
פלאפון כבוי ג"כ נכלל בספירה?

שלי היה כבוי ומן הסתם עוד הרבה היו כבויים כפי שנוהגים רבים וטובים בתפלה

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 11:51 am
על ידי איש רגיל
כבוי אני לא יודע. יש לחברות אפשרות לדעת גם על פלאפון כבוי היכן הוא נמצא [אא"כ הוציאו ממנו את הבטריה], אך אני לא יודע אם הוא נכלל בספירה.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 1:49 pm
על ידי בן החבורה
אכן זוהי השאלה, למרות שיש להם אפשרות לאתר טלפון כבוי האם כשהם עושים ספירה של טלפונים באיזור מסויים האם כבויים ג"כ נכללים או שצריך פעולה מיוחדת לאתר כבויים.

Re: ברכה לבטלה?

פורסם: ה' מרץ 06, 2014 7:37 pm
על ידי מאירי
גם זו לטובה כתב:
אוהב אוצר כתב:לא חושב שראוי לבוא ע"ג הרשת ולסתור את המעשה שעשו שם ע"פ הת"ח שהיו שם.
לא חכמים פה יותר מהם.


ת"ח שהיו שם מומחים למספרים? סה"כ הורו שאם יש 600 אלף צריך לברך, ואכן בעמוד השער של הפלס נזהרו בלשונם ולא כתבו מספרי גוזמא אלא מאות אלפים......


אוי, באמת, לא הייתי בונה על העיתון הזה שהוא משום ש"נזהרו בלשונם", התפרסם שגם בא' מעמודי העתונים החלוניים (ידיעות כמדו') היה כתוב רק "מאות אלפים" האם גם עליהם נאמר שהוא משום שרק "נזהרו בלשונם"??? או שאולי הפלס ג"כ היה להם ענין לכתוב כך מאותה סיבה שכתבו בעיתון ההוא, וד"ל.
ועי' כאן: http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?uid=3119&f=7&t=17220&start=0#p164082
(ומכאן ועד לסגירת האשכול הדרך קצרה, רק לא יכלתי שלא להביע את כאבי, וגם את הבמה שנתנו לצייטונג ההוא שכבר החרימוהו גדו"י).

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ה' מרץ 06, 2014 7:45 pm
על ידי מאירי
גם זו לטובה כתב:לא היו בעצרת יותר מחצי מליון איש


הכותרת די צורמת, הלא בעצרת הקודמת המכונה "חצי מליון" היו נתונים רשמיים של גורמים מוסמכים (שאז לא התעלמו במופגן כמו העצרת דהשתא), וגם העלו מסוק וספר, שזה היה חסר הפעם (מסיבות כאלו ואחרות ואכמ"ל), ואז אמרו רשמית 400 אלף אם לא יותר, איני זוכר מדוייק ותיכף יעלו כאן הנתונים מבעלי הזכרון וכו', והגע עצמך שאז היו רק האגודאים והמסתעף (המארגן היה הרב פורוש כזכור), וקצת חרדלי"ם, ולא היו מהעדה ועוד חוגים כיו"ב, תוסיף לזה הריבוי הטבעי בטווח השנים (15 שנה...), ונשים שכמדו' לא היו אז, וכן ילדים שבעצרת האחרונה באו יותר שכמדו' אז היו רק הגברים לבד, (ואפי' נניח שהיו אז גם בחורי ישי"ק, אעפ"כ), ממילא קשה להאמין שהכותרת שלך אמינה, דו"ק ותשכח.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ה' מרץ 06, 2014 7:47 pm
על ידי מאירי
החזן כתב:רק חבל שבספירת הקולות בבחירות לא עושים את כל החישובים האלה, שהרי היו זוכים לעשרות אלפי נציגים בכנסת!

מסיבה זו באמת החליטו לזרז בימים אלו ממש את חוק המשילות (כמדו', איני בקי בדיוק) להגדיל את אחוז החסימה....

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: א' מרץ 09, 2014 8:36 pm
על ידי גם זו לטובה
ראייה מדברי הט"ז דבעינן לראות את כל הס"ר
ט"ז יור"ד רלב,ז (ז) - בגמרא ובטור כתוב אם לא ראיתי בדרך הזה כיוצאי מצרים ונראה דמוכרח לגרוס כן מדפריך בגמרא על קורת בית הבד והא הוה בשבור מלכא כמו שנעתיק בסמוך ולא פריך על כיוצאי מצרים והא אפשר שראה כן דהא איתא בא"ח סי' רכ"ד סעיף ה' הרואה ששים רבוא מישראל ביחד וכו' אלא על כרחך לו' דמה שהוא אומר בדרך הזה היינו שמפורסם הוא שלא היו שם ס' רבוא באותו דרך אבל לגירסא דכאן קשה מגמרא שזכרנו: עכ"ל ומבואר מדהוכיח מדינא דברכת חכם הרזים דאפשר לראות ס"ר, ש"מ דס"ל דלא סגי בראיית מקצתם, ושמא אף בנדרים סגי לראות מקצתם, אלא הוי נדרי הבאי משום שלא נזדמנו ס"ר במקום אלד וע"ז הקשה הט"ז מדמצינו ברכת חכם ארזים ע"כ שאתרמי שיהיו ס"ר במקום אחד וכ"ז דחוק, וצ"ע.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 4:19 pm
על ידי משולש
האם היה פה הכשלה של מאות אלפים בברכה לבטלה?
(נ"מ לדעת להבא להזהר מדברים כאלו, ולא לסמוך על אף אחד גם אם הוא רב גדול??).

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 4:47 pm
על ידי הכהן
משולש כתב:האם היה פה הכשלה של מאות אלפים בברכה לבטלה?
(נ"מ לדעת להבא להזהר מדברים כאלו, ולא לסמוך על אף אחד גם אם הוא רב גדול??).

בודאי!
הרב המצוין כאן הכשיל ביודעין את הציבור!

עי' סוכה לה: רש"י סוד"ה הרי יש בה

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 5:07 pm
על ידי משולש
לא ענית על השאלה.
הרב המצוין שם לא אמר לברך אלא רק בתנאי שיהיו שישים ריבוא.
מי הוא זה שקבע במהלך העצרת שישנם כבר שישים ריבוא?
ואם המשטרה פירסמה למחרת בתקשורת שהיו 400 אלף איש אז זה אומר שהברכה היתה לבטלה.

אני לא אומר מידיעה, אני רק שואל מנלן. ולא מבין מדוע זה אמור לפגוע במישהו.

עי' רש"י קידושין כח. ד"ה רשע.

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 9:11 pm
על ידי הכהן
ח"כ משה גפני הצהיר בראיון: "בשיחה שערכתי עם מפקד המחוז היו למעלה מ- 600 אלף איש"

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 9:45 pm
על ידי משולש
שמעתי על זה.
האם יש באיזה מקום הקלטה של הראיון הזה?
ושנית, איך למחרת המשטרה יצאה בידיעה לתקשורת שהיו 400? יד שמאל במשטרה לא יודעת מה קורה ביד ימין?

Re: ברכה לבטלה? ודיני ברכת חכם הרזים

פורסם: ד' מרץ 12, 2014 10:05 pm
על ידי קולמוס הסופר
בס"ד
כשמדובר בשומרי תורה ויראי שמיים גם יד ימין של המשטרה לא יודעת מה עושה יד ימין...
(ע"ע בי"ש)