מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' נובמבר 12, 2013 11:51 am

שאלני ת"ח עצום שליט"א:
הבית שמואל בסימן קל"ט שואל איך ייתכן שהשו"ע באבן העזר פוסק בסעיף ט' לגבי כלי האשה ברשות הבעל שהיא ספק מגורשת ובסעיף שלפניו כתב שאינה מגורשת ואילו בחו"מ סי' ר' פוסק השו"ע שכלי הלוקח ברשות המוכר אינם קונים, והרי אין לחלק בין גט לקנין.
האם יש מי שמיישב קושיא זו?

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי דניאל » ג' נובמבר 12, 2013 9:11 pm

תירוץ אין לי, אבל רק רציתי להדגיש שהקושיא היא על הסמ"ע שפירש כן בדעת השו"ע אבל בשו"ע עצמו אפשר לפרש שלא קנה מספק.

מקורות
הודעות: 297
הצטרף: ה' אוגוסט 22, 2013 11:30 am

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי מקורות » ד' נובמבר 13, 2013 11:39 am

ראה בתורת גיטין שם סעיף ח'.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' נובמבר 14, 2013 9:41 pm

תודה רבה

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' נובמבר 18, 2013 4:18 pm

נתבקשתי להביא את התגובה הבאה:

תודה על המקור מהתורת גיטין. בעניי לא זכיתי להבין את הקשר לשאלה ששאל הב"ש שפורסמה בשאלה שלי על הסתירה בין פסק השו"ע באבה"ע לחו"מ כפי שמבאר הסמ"ע בחו"מ. יתכן שזה נובע ממהלך כללי של התו"ג בסוגיה שמבארה ע"פ סיבות אחרות. אודה אם יהיו הבהרות או מקורות נוספים.

נרו יאיר
הודעות: 64
הצטרף: ד' יולי 03, 2013 6:50 pm

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי נרו יאיר » ג' נובמבר 19, 2013 12:51 am

וסימנך: שאלה של קלט [ופלט]

מקורות
הודעות: 297
הצטרף: ה' אוגוסט 22, 2013 11:30 am

Re: תירוץ לקושיית הבית שמואל בסימן קל"ט?

הודעהעל ידי מקורות » ג' נובמבר 19, 2013 11:23 pm

אכן, טעיתי במה שהבאתי מתורת גיטין בקל"ט, כי כוונתי היתה שיש הבדל בין קניני ממון לגט מאחר שבגט יש דין נוסף של נתינה. אבל בגלל זה הוא להיפך, שמה שיועיל לגבי ממון לא יועיל לגט, וכאן הוא להיפך.

אבל ראה בתורת גיטין בסוגית הגמרא ע"ט ע"ב, ואף שגם שם אינו מתרץ קושית הב"ש בהדיא, אבל עכ"פ מבואר שדין כלי האשה ברשות הבעל באמת תלוי בדין אויר שאין סופו לנוח, דלא כדברי הב"ש בסיום דבריו שם. ובינתיים עדיין צ"ע, אבל אולי יש קצת מקום אחיזה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 158 אורחים