מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אדם מאד פשוט
הודעות: 14
הצטרף: ג' אוקטובר 29, 2013 10:39 am

אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

הודעהעל ידי אדם מאד פשוט » ג' אוקטובר 29, 2013 6:44 pm

מה אתם אומרים על רעיון זה:
מצוי שאדם מתפלל והעומד לפניו גמר, ואותו המתפלל בקושי אוחז אבות. ואותו שסיים מסתכל שוב ושוב אחורה בעצבים ומשמיע בפיו מידי פעם סימני חוסר סבלות.
לכאו' המתפלל ראוי שיקח רגליו וילך למקום אחר, והמקור ממש"כ המ"ב סי' צו סק"ז וסי' קד סק"א שאם יש הפרעה גדולה כמו תינוק בוכה או ספר שנפל למי שזה מפריע לו, מותר לעקור באמצע שמ"ע למק"א. וה"ה בזה מה לי תינוק רועש או חבירו רועש ומטריד ומפסיד הכוונה.
ובקיצור אתה מעכב מישהו וזה מפריע לכוונה - תברח !!!

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

הודעהעל ידי בן החבורה » ג' אוקטובר 29, 2013 6:58 pm

זה שאוחז באבות כשזה שלפניו כבר סיים לא מתאים לו להראות שסימני חוסר סבלנות יכולים להטריד כוונתו...

פנימי
הודעות: 239
הצטרף: ב' ספטמבר 23, 2013 8:09 pm

Re: אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

הודעהעל ידי פנימי » ג' אוקטובר 29, 2013 8:12 pm

אני מניח שלא מדובר בצדיק גדול, אלא הוא התחיל מאוחר את השמו"ע שלו.

במקרה כזה יש עוד שיקול, שלא היה לו לתקוע את האיש שלפניו, ואולי יש לו זכות לתבוע ממנו שילך משם. (ואינו נראה, שהרי כל האיסור לפסוע הוא כדי לא לבטל את כוונת המתפלל, ואיך נאמר לו ללכת, הרי אפשר להתיר לעומד מקדימה לפסוע)

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' אוקטובר 29, 2013 8:18 pm

יכול להיות מאוד מצוי שאחד שהתחיל עם הציבור נמצא עדיין באבות, וזה שלפניו פשוט מתפלל במהירות הבזק

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2314
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

במקום להסתובב, תגמור ותלך...

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' אוקטובר 29, 2013 8:24 pm

חשבתי על הרעיון הזה כבר כמה פעמים.

נרו יאיר
הודעות: 64
הצטרף: ד' יולי 03, 2013 6:50 pm

Re: אתה מעכב אנשים בתפילה - תברח

הודעהעל ידי נרו יאיר » ד' אוקטובר 30, 2013 3:34 pm

יש לתמוה שהלא אם לממתין מלפניו אסור לפסוע בגלל שכינה כנגדו, למה לו עצמו מותר לפסוע כנג השכינה שכנגדו?

וכי בגלל שכביכול "סוחב" עמו את השכינה למקומו החדש זה יותר טוב?

ואם נאמר שכדי שלא תהיה הפרעה זה מותר, א"כ אולי גם מותר לעומד מלפנים לפסוע כדי שלא תהיה הפרעה לשני,
וכדמצינו לעניין לעבור עבירות לצורך פיקו"נ שלא משנה מי יעבור


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים