אם ראוי גם לאנשים פשוטים לכתוב זאת,
עושה חדשות כתב:לגבי הרישום של קרבנות חטאת,
הנה בשי' להר"ן בשבת כתב אביא חטאת שמינה ... ואמרו בתוספות דהאי דקאמר לכשיבנה בית המקדש בימיו קאמר דאי אחר שימות אי אפשר דחטאת שמתו בעליה למיתה אזלא. ולכאו' כוונתו דהחטאת אזלא למיתה גם משום שהבעלים נתכפר במיתתו, ולכן גם חטאת שעדיין לא הופרשה, פוקע חיובה במיתת הבעלים.
ר' נתן אומר קרא והיטה ממש וכתב על פנקסו אני ישמעאל בן אלישע הטיתי נר בשבת לכשיבנה בהמ"ק אביא חטאת שמינה כי הי' סבור שיבנה בית המקדש בימיו
באם יזדמן לאדם בשוגג, איזה חטא שחייב עליו קרבן, ירשום אותו בפנקסו להיות לו לזכרון, באולי יזכה לבנין בית המקדש ואז יביא הקרבן. וכן מצינו בפרק במה מדליקין (שבת יב ב) ברבי ישמעאל בן אלישע שקרא והטה, וכתב בפנקסו, אני ישמעאל קריתי והטיתי, ולכשיבנה בית המקדש אביא חטאת שמנה
האוכל פחות מכזית בזמן הזה, יכתוב: כשיעור זה אכלתי, שמא יבנה בית המקדש בימיו, ויתחדש בית דין, ותתחדש הלכה ויאמרו שחייב קרבן על כזית קטן
דאין כפרה למתים דמיתתן כיפרה עליהם
סתם איש כתב:כל המקורות על רישום לצורך זכירת החטא ותשובה אינו שייך למה שעלה פותח האשכול, האם רשמו שחייבים חטאת. ואלו שני דברים כמובן
אש משמים כתב:מרן פאר הדור הגר"א ארלנגר שליט"א מעיר ומעורר מאוד שכן ראוי לכל בן עליה אמיתי לרשום חטאיו בפנקס ולהתוודות על חטאיו תמיד, ומביא הרבה סיפורים על גדו"י בדורות אחרונים ממש (וכן משמע שאף הוא עימהם) שאכן רושמים לעצמם עוונותיהם והתועלת שבזה עצומה ואף הכרחית מאוד, וכן מביא מקורות למנהג זה מהרמב"ם כמדומה ועוד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 188 אורחים