איש-אחד כתב:ע"פ ויקיפדיה באנגלית שעון יד בתחילה היה לבוש נשים, ורק ממלחמת העולם הראשונה ואילך החלו גם גברים לענוד שעון יד.
http://en.wikipedia.org/wiki/Watch
עפ"ז ייתכן שאכן החזו"א בזמנו ס"ל שאסור משום לא ילבש, מפני שטרם נפוץ כ"כ הדבר אצל גברים. אבל בזמנינו אחר שהתפשט הדבר אצל גברים כנשים, אין סיבה לאיסור משום לא ילבש.
ארזי ביתר כתב:הסתכלות במראה מה דינה?
לפי דברי איש אחד, מותרת. האם כך הוא הדין?
אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג.כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.
אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג. כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.
איש-אחד כתב:אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג.כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.
עפ"ז אפשר ששעון זהב שאני.
יעקב כהן כתב:אוצר החכמה כתב:אבל האוסרים מראה אפילו במקום שאנשים מסתכלים בה הוא משום שס"ל שכל דבר שעניינו יפוי אסור ואפילו מנהג האנשים לעשות. והחולקים ס"ל שהכל תלוי במנהג. כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם. כך ששעון יד לכו"ע שרי.
אם הבנתי נכון אז זה מה שכתבתי במילים אחרות.
אוצר החכמה כתב:כמו שמבאר כל זה הגר"א בביאורו שם.
ואם כן אלו העונדים שעון, שלא לדבר על שעון מדגם ייחודי, הם בעיקר מתכוון להתקשט באיזה חפץ של ענידה...
תוכן כתב:כל מה שכתוב באינטרנט בחזקת שקר ואין צריך לחשוש לדברים שכתובים שם כלל.
גמח כתב:קובץ "דברי שי"ח" פרשת וירא.
לא ילבש "כשעון לגברים״
לאחרונה מעיר מרן שליט״א שיש בענידת שעוני יד משום ״לא ילבש גבר שמלת אשה״. רבים תמהו על כך,
אך הרה״ג רבי רפאל דינר שליט״א, סיפר לי שכך הורה מרן החזון איש זצ״ל והדבר מאושר על ידי תלמידי מרן החזון איש,
הגאון רבי יחזקאל ברטלר שליט״א והגאון רבי דב לנדא שליט״א. ואכן, בחודש אלול האחרון, לאחר פגישת משלחת רבני העיר אלעד עם מרן שליט״א,
שאלתיו האם אכן נכונה השמועה שמרן החזון איש סבר שבענידת שעון יד לגברים יש משום ״לא ילבש״, אף שכולם עונדים שעון יד.
מרן הגר״ח השיב: ״נכון. הוא אמר שזו כמו שמלה״...
שאלתי: ״והרי כל עם ישראל הולך עם שעון יד. גם הרב אלישיב הלך עם שעון״.
הגיב מרן שליט״א ״גם אני הלכתי עם שעון בהתחלה, אבל שמעתי שהחזון איש חושש בזה, אז הפסקתי ללכת עם שעון... החזון איש חשש, אז ראוי להחמיר. שים את השעון בכיס״...
(מהרב ר׳ שמואל ברוך גנוט שליט״א)
נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.
עשוי לנחת כתב:נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.
הוא מתכוון לגברים?
נוטר הכרמים כתב:עשוי לנחת כתב:נוטר הכרמים כתב:כעת ראיתי בספר 'גנזים ושו"ת חזון איש' ח"א עמ' מג במכתב מרן החזו"א: 'שעון יד בשבת אסור, ומשקפיים מותר'. ומכללא איתמר, דביום חול שרי, ודוחק דרק מלתא דשבת איירי, וצ"ע.
הוא מתכוון לגברים?
המכתב הוא לבחור שנחלש בלימוד התורה.
בוצינא כתב:נסתפקתי אם דעת הגר"ח לאסור רק בשעוני מתכת שהם כתכשיט
לכן אתמול נכסתי להגר"ח עם שעון פלסטיק שחור ומיד הוא הורה לי להורידו.
כנראה פשוט לו שטעם נסתר היה לו להחזו"א בדבר
אולי משום שראוי לו לאדם להיות בדוגמא של מעלה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים