יעקב כהן כתב:לצערנו יש כאלה שזה נוגע אליהם הלכה למעשה. וכבר דנו בזה באריכות בכמה מקומות.
מצורף בזה מאמר מכתב עת אקדמות גיליון יז. (יש שם עוד מאמרים בנושא)
שלח כתב:אני מפנה לתשובה של הרב אברג'ל
אוצר החכמה כתב:אני משער ומקווה שאין כוונתך לנושא המדובר במאמר אקדמות, על הרעיון ההזוי שאלה שחוששים להתחתן כי "אינם רוצים להכנס למחוייבות" ולכן רוצים לחיות בלא חופה וקידושין ולהשתמש לשם כך ב"היתר" פלגש, שהרי זה לעשות פלסתר מתוה"ק.
אוצר החכמה כתב:אכן, ההיתר הזה שהוא היתר מאה רבנים, נהג תמיד בשעת הצורך וכידוע.
כתונת_פסים כתב:מדוע שיצטרכו גט ולכאו' לא שייך אצלם אין אדם עושה וכו' בעילת זנות.
אוצר החכמה כתב:שלח כתב:אני מפנה לתשובה של הרב אברג'ל
אחר מחכ"ת של הרב אברז'יל, הרי גם אתה יודע שלא נהגו כן מעולם בגלילות האשכנזים, וחיזרו למצוא היתר לחדר"ג בשעת הצורך ע"י מאה רבנים, ולא פרצו באופן הזה גדרו של עולם ואת המנהג כדעת הפוסקים האוסרים פלגש.
כתונת_פסים כתב:אוצר החכמה כתב:אכן, ההיתר הזה שהוא היתר מאה רבנים, נהג תמיד בשעת הצורך וכידוע.
דומני שבמדינת ישראל חוקקו בזמנו שלוש שנות מאסר על רב שנותן מאה היתר רבנים.
ואם מישהו מצפצץ על החוק בכוחו גם לגרשה בעל כורחה ולזרוק לה גט לחצירה. בלא להיזדקק למאה היתר רבנים.
אוצר החכמה כתב:כך שאם הם מחפשים משהו לעבור עליו (ואינם יכולים למצוא היתר מאה רבנים כדין הנהוג) יכולים לעבור על מנהג האשכנזים התקיף להמשיך את חדר"ג, ולמה יעברו על מנהג כל ישראל היותר תקיף כדעת הפוסקים לאסור פלגש.
אוצר החכמה כתב:(אני מקווה שלא התכוונת לומר מזה שחיפש היתר משום מצווה משמע הא לאו הכי.. )
אוצר החכמה כתב:לא יאומן!
אוצר החכמה כתב:הלא יאומן כאן הוא לדקדק איזה דקדוק רחוק היפך לשונו המפורשת, ולא ממה שכתב אלא ממה שאולי היה כותב ולטעון שסבר שעדיף זה על זה.
אוצר החכמה כתב:למה שהשואל יתיר לו לקחת פלגש על אשתו אם לא משום פריה ורביה.
אוצר החכמה כתב:רבא לא נשא את בת רב חסדא עד שמתה אשתו כמבואר בתוספות יבמות
דניאל כתב:איפה התוספות?
בברכה המשולשת כתב:כתונת_פסים כתב:אוצר החכמה כתב:אכן, ההיתר הזה שהוא היתר מאה רבנים, נהג תמיד בשעת הצורך וכידוע.
דומני שבמדינת ישראל חוקקו בזמנו שלוש שנות מאסר על רב שנותן מאה היתר רבנים.
ואם מישהו מצפצץ על החוק בכוחו גם לגרשה בעל כורחה ולזרוק לה גט לחצירה. בלא להיזדקק למאה היתר רבנים.
אין חוק כזה- החוק אומר שצריך את אישור הרבנים הראשיים.
תלמיד הגון כתב:יש כאן טעות חמור
גם בזמנינו כשנותנים ההתר מאה רבנים מסיבות שהאישה לא יכולה לקבל הגט או מסרבת וכ"ד אז הבעל נותן או מפקיד את הגט בפני ב"ד ואח"כ מקבל את ההתר מאה רבנים אבל ח"ו שיעבור על צוואת ר"י החסיד לקחת שני נשים וכאן הנידון שיהיה לו שני נשים
תלמיד הגון כתב:יש כאן טעות חמור
גם בזמנינו כשנותנים ההתר מאה רבנים מסיבות שהאישה לא יכולה לקבל הגט או מסרבת וכ"ד אז הבעל נותן או מפקיד את הגט בפני ב"ד ואח"כ מקבל את ההתר מאה רבנים אבל ח"ו שיעבור על חרם דרבינו גרשום לקחת שני נשים וכאן הנידון שיהיה לו שני נשים
דניאל כתב:תלמיד הגון כתב:יש כאן טעות חמור
גם בזמנינו כשנותנים ההתר מאה רבנים מסיבות שהאישה לא יכולה לקבל הגט או מסרבת וכ"ד אז הבעל נותן או מפקיד את הגט בפני ב"ד ואח"כ מקבל את ההתר מאה רבנים אבל ח"ו שיעבור על חרם דרבינו גרשום לקחת שני נשים וכאן הנידון שיהיה לו שני נשים
אני לא מבין מה אתה אומר. הוא משליש גט וכתובה אבל כל זמן שאשתו הראשונה לא קיבלה את הגט הוא נשוי לשתיהן.
בברכה המשולשת כתב:דניאל כתב:תלמיד הגון כתב:יש כאן טעות חמור
גם בזמנינו כשנותנים ההתר מאה רבנים מסיבות שהאישה לא יכולה לקבל הגט או מסרבת וכ"ד אז הבעל נותן או מפקיד את הגט בפני ב"ד ואח"כ מקבל את ההתר מאה רבנים אבל ח"ו שיעבור על חרם דרבינו גרשום לקחת שני נשים וכאן הנידון שיהיה לו שני נשים
אני לא מבין מה אתה אומר. הוא משליש גט וכתובה אבל כל זמן שאשתו הראשונה לא קיבלה את הגט הוא נשוי לשתיהן.
בכה"ג אין חדר"ג
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי. מבואר באחרונים שהשלשת גט נעשית רק בהוראת בית דין (ובודאי למנהגנו שאין מסדרין גט אלא ע"י סופר בית הדין ובהוראות בית הדין)- וממילא ברור שזה ייערך רק במצב בו אין עבירה של חדר"ג (וכי יעלה על הדעת שבית הדין יתנו ידם לעבור על חדר"ג)
תוכן כתב:אין שום רב בעל אחריות שיתיר פילגש היום, כי זה יגרום ישירות להרס הבית היהודי. במקרים חריגים מתירים לישא אשה על אשתו אחרי שיש הפקדת גט בבית דין.
אוצר החכמה כתב:אכן, ההיתר הזה שהוא היתר מאה רבנים, נהג תמיד בשעת הצורך וכידוע.
תלמיד הגון כתב:יש כאן טעות חמור
גם בזמנינו כשנותנים ההתר מאה רבנים מסיבות שהאישה לא יכולה לקבל הגט או מסרבת וכ"ד אז הבעל נותן או מפקיד את הגט בפני ב"ד ואח"כ מקבל את ההתר מאה רבנים אבל ח"ו שיעבור על חרם דרבינו גרשום לקחת שני נשים וכאן הנידון שיהיה לו שני נשים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 123 אורחים