יין המשמח כתב:לא מובנים דבריך,
הרי כל הנוסח הוא כלפי הירח:
"בָּרוּךְ יוֹצְרֵךְ בָּרוּךְ עוֹשֵׂךְ בָּרוּךְ קוֹנֵךְ בָּרוּךְ בּוֹרְאֵךְ
כְּשֵׁם שֶׁאֲנִי רוֹקֵד כְּנֶגְדֵּךְ וְאֵינִי יָכוֹל לִנְגוֹעַ בָּךְ כַּךְ לֹא יוּכְלוּ כָּל אוֹיְבַי לִנְגוֹעַ בִּי לְרָעָה".
אך בעצם הוא כולו כלפי הקב"ה, שהוא ברוך שבראך וכו', ולאחר מכן מבקשים שכשם שאנו רוקדים כנגד הירח ואיננו יכולים לגעת כך הקב"ה ידאג שלא יוכלו כו'.
אמנם עדיין צ"ע ואולי בסידור החדש שהוציאו שי למורא עם פירוש המילות (אגב כדאי להכניסו לאוצר) התייחסו לזה.
יין המשמח כתב:לא מובנים דבריך,
הרב אוצר החכמה כתב: בפשטות זה המשך מחמת שאומרים ברוך יוצרך וכולי בלשון נוכח. והסיבה שזה אומרים בלשון נוכח הוא ע"פ המדרש רבה שהובא בהערות בסידור עבודת ישראל שהקב"ה אומר לעולם יעקב בוראך . ועדיין צ"ע
יין המשמח כתב: לא מובנים דבריך,
הרי כל הנוסח הוא כלפי הירח:
"בָּרוּךְ יוֹצְרֵךְ בָּרוּךְ עוֹשֵׂךְ בָּרוּךְ קוֹנֵךְ בָּרוּךְ בּוֹרְאֵךְ
כְּשֵׁם שֶׁאֲנִי רוֹקֵד כְּנֶגְדֵּךְ וְאֵינִי יָכוֹל לִנְגוֹעַ בָּךְ כַּךְ לֹא יוּכְלוּ כָּל אוֹיְבַי לִנְגוֹעַ בִּי לְרָעָה".
אך בעצם הוא כולו כלפי הקב"ה, שהוא ברוך שבראך וכו',
יין המשמח כתב:ונראה לי לומר שבעצם מה שאומרים כנגדך הוא כנגד השכינה, כלומר, הלבנה היא כביכול השכינה, ...כנלענ"ד.
סורגים כתב:יין המשמח כתב:ונראה לי לומר שבעצם מה שאומרים כנגדך הוא כנגד השכינה, כלומר, הלבנה היא כביכול השכינה, ...כנלענ"ד.
חלילה חלילה לומר שהקב"ה משולה ללבנה ועתיד להתחדש לעתיד לבוא.
מלכות דוד וישראל משולים ללבנה, כאשר כל אלו התמעטו ועתידים להתחדש, אך לא כן הקב"ה – מעולם ועד עולם אתה קל.
סורגים כתב:יין המשמח כתב:ונראה לי לומר שבעצם מה שאומרים כנגדך הוא כנגד השכינה, כלומר, הלבנה היא כביכול השכינה, ...כנלענ"ד.
חלילה חלילה לומר שהקב"ה משולה ללבנה ועתיד להתחדש לעתיד לבוא.
מלכות דוד וישראל משולים ללבנה, כאשר כל אלו התמעטו ועתידים להתחדש, אך לא כן הקב"ה – מעולם ועד עולם אתה קל.
סורגים כתב:יין המשמח כתב:ונראה לי לומר שבעצם מה שאומרים כנגדך הוא כנגד השכינה, כלומר, הלבנה היא כביכול השכינה, ...כנלענ"ד.
חלילה חלילה לומר שהקב"ה משולה ללבנה ועתיד להתחדש לעתיד לבוא.
מלכות דוד וישראל משולים ללבנה, כאשר כל אלו התמעטו ועתידים להתחדש, אך לא כן הקב"ה – מעולם ועד עולם אתה קל.
על זה הדרך היה מתאים שיקרא את שם ספרו – שי למורא יבצור. (תהלים עו,יג).
גילוי נאות: איני יודע מיהו מחבר הספר שי למורא ומי חיברו, ולא נתקלתי בו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים