ידוע לשון רמב"ן הקדוש בפרשת בא בענין מכת הארבע וזל"ק
וכתב רבנו חננאל בפירוש התורה שלו:
מעת עתרת משה רבנו ועד עכשיו אין ארבה מפסיד בכל מצרים, ואם ייפול בארץ ישראל ויבא ויכנס בגבול מצרים אינו אוכל מכל יבול הארץ כלום עד עכשיו, ואומרים כי זה כבר ידוע הוא לכל, בא וראה, כי בצפרדע אמר (לעיל ח ה): רק ביאור תשארנה, ולפיכך נשאר אלתמצ"ח עד עכשיו, אבל בארבה כתיב לא נשאר ארבה אחד בכל גבול מצרים, ועל זה נאמר (תהלים קה ב): שיחו בכל נפלאותיו. עד כאן לשון הרב:
בשבוע זו נשמע אודות מכת ארבע גדולה שכבשה חלקים במצרים והגרימו נזק כביר, איך זה עולה בקנה אחד עם דברי הרבנו חננאל ?
יכולים אפשר ליישב שהרמב"ן כתב 'ועד עכשיו' דהיינו בימיו, ברם למעשה הלשון שם ברמב"ן הוא
ואחריו לא יהיה כן -
הכתוב מודיע אותנו מדרך הנבואה שאחריו לא יהיה כן.
ומצוה ליישב.