איילער כתב:ראה הנסמן ב'אלף דור' (י' הורוביץ, ח"א עמ' 274-5) ובהערות שם.
ישא ברכה כתב:בעז"ה
[כמדומני שהגר"א אומר גם את זה, שהנבואה פסקה, יחד עם ביטול יצרא דע"ז]
ברי היזיקא כתב:יש שמועה בשם הגר"א המופיעה בספרים רבים ובגירסאות שונות, שלא ניתן להשיג מהי דרגתו של אדם שהיה הפשוט ביותר בזמן הבית.
מעניין מהו המקור לכך,??
במיוחד שהחטאיהם של אותו דור גלוים לכל. כיצד זה מתיישב?
הגרח כתב:המצב מלכתחילה לא היה מזהיר לחשוב שלינאי המלך היתה לגיטמציה להרוג את חכמי ישראל בלי לחשוש ממרידה .
משניות שלמות בזרעים ןטהרות על הזהירות מאלפי הע"ה שהיו כאן כולל עלבונות שמוטחים בהם .
רוצים עוד
חבורות הצדוקים שהצליחו להתבסס בהנהגה כולל כה"ג
מה שמתסכל בסוף קמצא שהיה ארלכיער יד (זו היתה סעודה עם החכמיםלא נראה שהיה טמבל)דווקא בגללו הכל נחרב
ויש עוד אחד תנא קדוש זכריה בן אבקולס...
שחזל לא סלחו לו והונצח לדורות ...
הגרח כתב:משניות שלמות בזרעים וטהרות על הזהירות מאלפי הע"ה שהיו כאן כולל עלבונות שמוטחים בהם.
הגרח כתב:ויש עוד אחד תנא קדוש זכריה בן אבקולס...
שחזל לא סלחו לו והונצח לדורות ...
הגרח כתב:המצב מלכתחילה לא היה מזהיר לחשוב שלינאי המלך היתה לגיטמציה להרוג את חכמי ישראל בלי לחשוש ממרידה .
הגרח כתב:משניות שלמות בזרעים ןטהרות על הזהירות מאלפי הע"ה שהיו כאן כולל עלבונות שמוטחים בהם .
הגרח כתב:מה שמתסכל בסוף קמצא שהיה ארלכיער יד (זו היתה סעודה עם החכמיםלא נראה שהיה טמבל)דווקא בגללו הכל נחרב
הגרח כתב:ויש עוד אחד תנא קדוש זכריה בן אבקולס...
שחזל לא סלחו לו והונצח לדורות ...
ונתנו ידידים כתב: אכן בזמן בית ראשון לא מצינו עמי הארץ כל המציאות הזו נתחדש בזמן בית שני.
גם זו לטובה כתב:ידוע בשם הגר"א, יהודי פשוט בזמן הבית וכו' מה המקור, ומה בדיוק הגר"א אמר, והאם זה פשוט או מחודש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 425 אורחים