קרית מלך כתב:צופה_ומביט כתב:כלומר היו בו יותר מעשרה נסים. הנה לא רק זבוב לא נראה בו אלא גם עורבים, כך יוצא. ואולי היו בו עוד נסים.
ז"א שכל מה שידוע לנו בכיו"ב נאמר רק על בית המקדש השני?
בבית המקדש הראשון לא היו הכהנים חולים מריבוי אכילת בשר והליכה יחפים על רצפה קרה?
לא היה צריך בו בית המוקד לחמם את הכהנים ההולכים יחפים על רצפה קרה ובכתונת דקה [אגב, האם לחורף היו עושים לכהנים כתונת מבד יותר עבה? האם יש שיעור או הלכה קבועה על עובי הכותנת?] וטובלים במקוה?
האם לא היה צריך בו מחתה קלה ליום כיפור להקל על הכהן הגדול?
וכו'.
אבהיר כוונתי: מדברי התוס' בערכין נראה שאין בידינו את הכלים לבחון מה נצרך בבית המקדש ומה לא, הרי כפי שכתב הדר"ג שליט"א מוצאים בחז"ל לאידך גיסא גם שנזקקו לחימום, וגם שעשו שימוש בחכמת הטבע דאז, שהרי הא גופא קשיא אם נזקקו גם בבית ראשון לפתרונות שונים, מדוע קדושת הבית גרמה לעורבים שלא לעבור מעליו, ולא נזקקו לכליא עורב. ולכן הדיון בענין זה בעיני הוא בבחי' "דרוש וקבל שכר" אך אין בו משמעות מעשית.
כדאי להעיר את תשומת הלב לשורות האחרונות במאמר של ר"י אריאל לסוג הטכנולוגיות בהם ייעשה שימוש בבית המקדש השלישי כדי להבין את הלך הרוח. ודי בזה.
אכן, בדברי התוס' בערכין שהבאתי במאמרי הנ"ל, רואים שקדושת בית המקדש מנעה כניסת דברים טמאים אליו. אך לכהנים עדיין היה קר, כמובא בחז"ל. וגם הובלת עצים בטרקטורון וכיוצ"ב אינה קשורה לקדושת המקום, שלכן לא נכנסו לשם עורבים.