פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
העיקר הוא שיהיו עשרה (וליתר דיוק תשעה עונים) בתחילת החזרה.
אפילו אם כל אחד התפלל לעצמו - יש מקום להתיר לעשות "חזרה".
פרי יהושע כתב:על מה הסמך?
מקודם היה נראה שסברתם להפך!
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
אם אין שום הצדקה להתחיל חזרת הש"ץ במצב כזה - לכאורה כל ברכותיו לבטלה ואסור לענות אחריו אמן, ולכן עדיף לצאת.
פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:יוצא פוניבז' כתב:פרי יהושע כתב:היום התפללתי בבוקר במקום שהש"ץ לא הסתכל אחורה, הוא התחיל בלי מניין בכלל את שמונה עשרה, האם עדיף לצאת החוצה בחזרת הש"ץ, או שבכל זאת להישאר
השאלה לא ברורה. לא היו עשר בתפילת לחש? או לא היו בחזרת הש"ץ? והאם היו לכל הפחות ששה?
לא היו עשר בתפילת לחש, היו כנראה שישה
העיקר הוא שיהיו עשרה (וליתר דיוק תשעה עונים) בתחילת החזרה.
אפילו אם כל אחד התפלל לעצמו - יש מקום להתיר לעשות "חזרה".
היושב בגנים כתב:שני ציצית לפני האחד מנופץ לשמה אך נקראו חלק מהחוטים באופן שבדיעבד עדין הוא כשר והשני ציצית חדשה יפה ומושלמת אך אינה מנופצת לשמה
מה עדיף
ספרים וועלט כתב:או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
במסתרים כתב:ספרים וועלט כתב:או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
אם כוסו מחזיק יותר מן השיעור יקח קטן ממנו
ספרים וועלט כתב:ד' כוסות של מיץ - וישתה כל הכוס
- או -
ד' כוסות של יין - וישתה רב רוב הכוס, או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
ספרים וועלט כתב:ד' כוסות של מיץ - וישתה כל הכוס
- או -
ד' כוסות של יין - וישתה רב רוב הכוס, או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
איש_ספר כתב:ספרים וועלט כתב:ד' כוסות של מיץ - וישתה כל הכוס
- או -
ד' כוסות של יין - וישתה רב רוב הכוס, או אפילו רביעית שלם אך לא כל הכוס
שלח לי פלוני שיחה עם סבי שרשם בכ"ה ניסן תשע"ח ובין היתר נמצא שם:
עוד שאלתי האם עדיף בליל הסדר לשתות יין מהודר אמנם רק רוב רביעית או מיץ ענבים ורביעית שלימה. תשובה: מיץ ענבים.
פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
אליהו חיים כתב:כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
בבני ברק בבתי כנסיות מסויימות זה מעשה שבכל תפילה, מפריע הן לש"צ והן למתפללים ואין פוצה פה ואין עונה, בדרך כלל קורה בבתי מדרשים שמנחה ומעריב בכל יום לוקח חצי שעה! והצירוף בין הש"ץ הסוחב החזרת הש"ץ או הק"ש באופן נורא יחד עם הקולות של המתפלל בקול רם מבריח בזריזות 'אינשי דעלמא' לבתי כנסיות אחרות.
בברכה המשולשת כתב:אליהו חיים כתב:כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
בבני ברק בבתי כנסיות מסויימות זה מעשה שבכל תפילה, מפריע הן לש"צ והן למתפללים ואין פוצה פה ואין עונה, בדרך כלל קורה בבתי מדרשים שמנחה ומעריב בכל יום לוקח חצי שעה! והצירוף בין הש"ץ הסוחב החזרת הש"ץ או הק"ש באופן נורא יחד עם הקולות של המתפלל בקול רם מבריח בזריזות 'אינשי דעלמא' לבתי כנסיות אחרות.
חצי שעה למנחה וערבית ביחד זה הרבה זמן?
אליהו חיים כתב:בברכה המשולשת כתב:אליהו חיים כתב:כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
בבני ברק בבתי כנסיות מסויימות זה מעשה שבכל תפילה, מפריע הן לש"צ והן למתפללים ואין פוצה פה ואין עונה, בדרך כלל קורה בבתי מדרשים שמנחה ומעריב בכל יום לוקח חצי שעה! והצירוף בין הש"ץ הסוחב החזרת הש"ץ או הק"ש באופן נורא יחד עם הקולות של המתפלל בקול רם מבריח בזריזות 'אינשי דעלמא' לבתי כנסיות אחרות.
חצי שעה למנחה וערבית ביחד זה הרבה זמן?
לכל אחד בפני עצמו כמובן.
כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
נחומצ'ה כתב:הקולות וברקים מזכירים לי סיפור קצת דומה.
אברך בא עם זאטוטו בתוך עגלה להתפלל במנין. האולם היה מלא, לכן הניח את העגלה מחוץ הפתח. [התינוק ישן].
ואז הגיע שמונה עשרה. והילד מתעורר, ומתחיל לצעוק אבא אבא... האבא כבר סיים אך הוא לא פסע ג' לאחור
כי מאחוריו נעמדו 2 'ישיבה קטנה בוחרים' והתחילו שמונה עשרה. והרי אסור לפסוע כנגד המתפלל...
וכך התפילה מתנהלת חרישית בפנים וצוהלת מבחוץ.. ומה יעשה האב?
ואם התירו מפני פחד קטן באיסורי שבת, אולי גם יפסע ג' לאחור באלכסון וילך וירגיע תינוקו.. כי ברבים תלוי הדבר
פרי יהושע כתב:כדכד כתב:פרי יהושע כתב:התפללתי היום לפני העמוד, לידי מתפלל יהודי שמאריך הרבה בתפילה, חזרת הש"ץ מפריעה לו בכוונה, אז הוא מגביה את הקול ומפריע לחזן, וכל רמזי לא הועילו.
הלא פשיטא שראוי לו לוותר על כוונתו, ולא להפריע לחזון שמתפלל תפילת הציבור, האם יש צד אחר?
מה הוא עושה בשאר הימים?"
האם רק באותו יום החזרה הפריעה לו?
אם כן אולי החזן יכול למצוא דרך שלא תפריע לו.
אם כל יום הוא מפריע - איך עד אז לא טיפלו בו?
הוא עושה את זה כל יום, כנראה החזנים האחרים מוותרים לו, לי זה מאד מפריע ומבלבל
כבר גערתי בו בששש ולא עזר
אני צריך לפנות אליו אחרי התפילה
אבל הוא קצת תקיף כזה וזה לא נעים כ"כ
פרי יהושע כתב:יש שהורו לו שעדיף לא להפסיק בק״ש
במסתרים כתב:פרי יהושע כתב:יש שהורו לו שעדיף לא להפסיק בק״ש
מהיכן למדו שאין להפסיק בין פרשה לפרשה אם אפשר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 245 אורחים