ערוך כתב:ישראל אליהו כתב:נוריאל עזרא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:שוב השבוע חזר הרב הראשי על טענה זו. אבקש מהמבינים כאן שיגלו לנו מי כתב את האותיות הקטנות בספר הנייר?
בפורום מורשת מרן נתפרסם לפני שנה וחצי בערך *השגה בזה על הילקוט יוסף באריכות בעילום שם ומזכיר אותך בעמוד 5 אני מצרף.
* וצוין שם שזו טיוטה.
כל ההתעסקות הזו בספר הנייר, מסיטה את הטעם העיקרי מהמנהג המצויין לברך לאחר ההדלקה, ובכך לצאת ידי חובת כל הפוסקים.
ספר הנייר זו הוכחה שהמנהג קדום קודם מהר"י וויל, וגם אינו מנהג "קצת נשים" שחכמתן בפלך...
אכן, אבל לא מחמתו נהגו כן. וצריך לומר זאת בבירור.
אגב, גם הסגנון הזה שיש שמשמיצים את המנהג, בכך שזה מנהג "מקצת נשים", לוקה בהבנת הנקרא אחה"מ (או סתם דמגוגיה), כי כל אותם שהזכירו את מנהג מקצת נשים, כתבו כן בכדי לשבחן, שמצאו דרך לצאת ידי כל השיטות, ושלכן מקצת נשים נוהגות לברך אח"כ ולכסות עיניהן.
וכוונת הפוסקים לשבחן בכך, ושכך ראוי לעשות!