זאב ערבות כתב:כעת שאלתי הבוקר את רב מרדכי טנדלר וענה שלשואלים אותו ענה הגרמ"פ שש שעות, אך הוא בעצמו לא היה מסתכל בשעון לראות עם עברו שש שעות (לשונו המדוייקת באנגלית (he never looked at the watch), כלומר אכל את הארוחה הבשרית (פה מקובל שארוחת הערב היא בד"כ בשרית ולא ארוחת הצהריים כמו בארץ) כאשר הגישו לו ולפעמים זה היה יותר משש שעות ולפעמים פחות משש שעות (יש לזכור שהוא היה המשב"ק שלו במשך כעשרים שנה).
אלו דבריו, לא הוספתי ולא החסרתי.
פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:כעת שאלתי הבוקר את רב מרדכי טנדלר וענה שלשואלים אותו ענה הגרמ"פ שש שעות, אך הוא בעצמו לא היה מסתכל בשעון לראות עם עברו שש שעות (לשונו המדוייקת באנגלית (he never looked at the watch), כלומר אכל את הארוחה הבשרית (פה מקובל שארוחת הערב היא בד"כ בשרית ולא ארוחת הצהריים כמו בארץ) כאשר הגישו לו ולפעמים זה היה יותר משש שעות ולפעמים פחות משש שעות (יש לזכור שהוא היה המשב"ק שלו במשך כעשרים שנה).
אלו דבריו, לא הוספתי ולא החסרתי.
לא הבנתי, אם אוכלים בשרי בערב, זאת אומרת שעכ"ח הארוחה הבאה תהיה בעוד הרבה יותר משש שעות. (וארוחת צהריים יכלה להיות חלבית גם אם היתה חצי שעה לפני ארוחת הערב...)
זאב ערבות כתב:כעת שאלתי הבוקר את רב מרדכי טנדלר וענה שלשואלים אותו ענה הגרמ"פ שש שעות, אך הוא בעצמו לא היה מסתכל בשעון לראות עם עברו שש שעות (לשונו המדוייקת באנגלית (he never looked at the watch), כלומר אכל את הארוחה הבשרית (פה מקובל שארוחת הערב היא בד"כ בשרית ולא ארוחת הצהריים כמו בארץ) כאשר הגישו לו ולפעמים זה היה יותר משש שעות ולפעמים פחות משש שעות (יש לזכור שהוא היה המשב"ק שלו במשך כעשרים שנה).
אלו דבריו, לא הוספתי ולא החסרתי.
עובר ושב כתב:הדיוק בלשון הרמב"ם הוא ברור, כמו שש שעות.
כמו כן מדובר בשעות זמניות, בחורף זה פחות משש שעות שלנו.
בעבר לא היו שעונים, האם מאן דהו חושב שהיו יכולים בזמנם לחשב שש שעות מדוייקות?
אגב אכתוב את מה שחשבתי בדרך הלצה, שהרי מקור ענין "שש שעות" הוא בראשונים שפירשו כך את הגמרא שצריך להמתין בין סעודה לסעודה, וענין "שש" בכל מקום הוא לשון גוזמא... שישים, ושש מאות, ושישים ריבוא... (ראו מהר"ץ חיות מבוא התלמוד פי"ז, רשב"ם בפסחים דף קיט עמוד א המתייחס למספר 300, וראו תוספות בב"ק דף צ"ב ורש"י שבת דף צ עמוד ב).
הוגה כתב:ב. הקולא המובאת בכה"ח בשם כמה פוסקים, שאם בטעות אכל בתוך שש שעות הללו חלב, יכול להמשיך באכילתו, נוהגים כך או לא ?
(חיפשתי במאמרים ובאשכולות המצו"ב, ולא ראיתי התייחסות מפורשת).
שמואל דוד כתב:שמעתי שהחת״ס אמר שלאחר שינה אפשר לאכול חלב אף אם לא המתין שש שעות.
אשמח במקור לזה.
בקרו טלה כתב:שמואל דוד כתב:שמעתי שהחת״ס אמר שלאחר שינה אפשר לאכול חלב אף אם לא המתין שש שעות.
אשמח במקור לזה.
הכותב הוא הגאון ר' יצחק וייס אב"ד ווערבוי בעל מחבר ספרי שיח יצחק
פלוריש כתב: ובתשובות והנהגות (ח"א סי' תלא) תירץ באופן אחר, שלאחר הסימן מן השמים, בירר החת"ס שוב את הסוגיה והסיק אחרת.
בברכה המשולשת כתב:פלוריש כתב: ובתשובות והנהגות (ח"א סי' תלא) תירץ באופן אחר, שלאחר הסימן מן השמים, בירר החת"ס שוב את הסוגיה והסיק אחרת.
ומעין המעשה רבינו אב"ן וסתם יינם
ומעין המעשה ברבינו אפרים והברבוטא
איש_ספר כתב:כידוע העולם אומר שכן היה דעת הגר"א קוטלר שא"צ להמתין ו' שעות שלימות, וכך נוהגים בליקווד לתת ארוחת ערב חלבית אף שלא עבר ו' שעות שלימות מאכילת בשר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים