אם הוא נותר להתגורר בצפת"ו, יתכן שהסיבה היתה מחמת החלשות הקהלה החב"דית במקום (והתחזקותן - במקביל - של חצרות אחרות).הבאר ההיא כתב:האם בנו של ר' לייב עזב את חב"ד ונהיה חסיד סדיגורה ?
אם הוא נותר להתגורר בצפת"ו, יתכן שהסיבה היתה מחמת החלשות הקהלה החב"דית במקום (והתחזקותן - במקביל - של חצרות אחרות).הבאר ההיא כתב:האם בנו של ר' לייב עזב את חב"ד ונהיה חסיד סדיגורה ?
הבאר ההיא כתב:מציאה מצאתי שכמדומה שעדיין לא עמדו עליה.
בקונטרס קול מהיכל תוכחת מגולה שנדפס ע"י ניסן ב"ק על דבר המחלוקת דצאנז סדיגורה
נמצא בין שמות החתומים על החרם
אברהם יהושיע העשיל בהרב יהודה ליב בעל יסורין זללה"ה
והנה במאמרים שהוזכרו למעלה עלתה השערת הרש"ב לוין שר' לייב בעל היסורים הוא ר' לייב בן ר' אברהם יהושע העשיל
החתום על אחד מכתבי השדרו"ת משנת תקפ"ז.
וניתן לומר כעת שהדבר מוכח קרוב לודאי
וכמובן שעדיין יתכן שהוא הוא ר' לייב מטערקיש מוהילוב
עוד חידוש יש כאן שנמצא הפתח לחפש אחר צאצאיו של ר' לייב.
ולסיום נולדה תעלומה חדשה, מה גרם לחסיד חב"ד להצטרף לחרם חריף כל כך נגד הדברי חיים מצאנז ?
האם בנו של ר' לייב עזב את חב"ד ונהיה חסיד סדיגורה ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים