בברכה המשולשת כתב:מלבב כתב: זכור לי אם איני טועה שהגר״א שסובר שפלג המנחה הוא מהשקיעה סובר שהגמרא מיירי רק לעניין תפלה ולא לקרי״ש וברכותיה, ומאן יימר שגם העומדים בשיטתו אינם סוברים כך כיון שלא מסתבר שברבע לארבע אחרי צהריים מקרי ובשכבך ואפשר לומר אז גולל אור מפני חושך ומעריב ערבים.
זו אכן דעת אדוננו הגר"א, שמדובר שם רק לעניין תפילה (וכך סוברים ראשונים רבים, ובראשם רש"י והרמב"ם, וכפשט הגמ' שם, ואדרבה ר"ת הוא שחידש שזמן פלג המנחה נאמר גם לעניין ק"ש)
אולם, זה לא בגלל עניין ברכות ק"ש אלא בגלל גדרי ק"ש עצמה
ומה סובר הגר"א לגבי ברכות קרי"ש?