עושה חדשות כתב:מעל"ע, האם יש ביסוס הלכתי לאלו שנוהגים שהנשים אינן צמות, גם אם אינן מעוברות או מניקות, ואפילו אינן נשואות.
מסתמא כבר היה נידון בזה כאן בפורום על הוראות רבני ירושלים בזה, שהורו לקולא לכל הנשים כמעט, בהיות ואפי' אינם נשואות ראויות להיות נשואות, וחששו שיפגע בבריאותן להביא ילדים בעתיד. וע' הליכות שלמה, והגרי"י פישר ועוד.
והגרע"י שלזינגר בתשו' חאו"ח סי' קנד, בשם החת"ס, "להקל לתעניות בנשים בזמן הזה, ולא להניחם להתענות, זולת יום הכיפורים, כי אם בשלימות הבריאות", ואע"פ ששם קצת נראה שמדבר על מעוברות ומניקות, השמועה מהחת"ס היא להקל בכל התעניות, ואמר החת"ס דלולי דמסתפינא היה מבטל כל התעניות לבד מיוהכ"פ ות"ב, כמבואר שם.
וגם בשם החסידים יש "ששום אשה שראויה עדיין לילד שלא תתענה, כי אם ביום הקדוש" (מקורות חסידיים. מצאתי כן כעת בשו"ת שמחת יהודה אזולאי ח"ב חאו"ח סי' יב אות יד בשם כמה מקורות).