עושה חדשות כתב:יושב ירושלים כתב:עושה חדשות כתב:ביקורת תהיה כתב:מה ענין תרומה ומעשרות אצל המצות של הכשרה? וכי ההפרשה נועדה להתיר את הדגן ואת העיסה לאכילה?! 'תרימו תרומה' ציותה תורה! 'עשר תעשר' ציותה תורה! והמכלה את יבולו או את עיסתו – מפסיד מצוות עשה של תורה בידים.עושה חדשות כתב:אולי יל"ע גם על הפרשת תרו"מ כשאינו מתעתד לאכול השיירים.
ודאי שהפסיד את קיום המצוה. אך האם דינו כדין מי שלא נטל לולב בחג הסוכות? האם ב"ד מכים אותו עד שתצא נפשו כדי שיפריש תרו"מ קודם שתעלה תבואתו באש?
עיין בביאור ההלכה מעשר י,יג.
אני שואל כעת הלכה למעשה; בצרתי היום ענבים בחצר ביתי, ואינני מתעתד לאוכלם כי הענבים חמוצים וגם נגועים (אבל בעצם הם ראויים לאכילת אדם). האם קודם השלכתם לאשפה אני מחוייב בהפרשת תרו"מ, והאם ההפרשה היא בברכה.
עיין דרך אמונה פ"ב מתרומות סק"ח ובציון ההלכה שם, ופסק החזו"א דחייב אם נהנה מהם איזה הנאה ולא כששורפם, (ואם צריך להפריש אין הפרשה בלא ברכה, עי"ש בצהה"ל מהמאירי, ול"ע כעת)
אגב, אני מקווה שניצלת את ההזדמנות הנדירה של הנכנס למוד את גרנו כדי לעשר וכו׳
לעיקר האשכול כ׳ קצת ורגע לפני ששלחתי התנתקה הקליטה וזה נמחק, בל"נ בהמשך אכתוב שוב