מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מאי 13, 2020 12:19 pm

עובר ושב כתב:שסיבת הגזירה היא למנוע הישנות מקרה כזה, ולא סתם גזרו כעין המעשה (זאת אומרת, אם היו נועלים סנדלים צהובים, אז לא היו גוזרים דוקא על צהובים).

נ.ב. הציטוט נועד למקרה שמגיבים על התגובות הקודמות.


והיכן הבין כתר"ה בדבריי שלא כן?
נ.ב. בדיוק בגלל זה אני מצטט תמיד כשאני מגיב.

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2452
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ד' מאי 13, 2020 8:38 pm

הרב העו"ש,

לדבריך לא מובן מה שהגמרא אומרת, שלא גזרו על תענית שיש בה כינופיא, כי המעשה אירע בכינופיא שיש בה איסור מלאכה. מה זה רלוונטי יותר מהצבע של הסנדלים?

עובר ושב
הודעות: 2616
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 13, 2020 9:53 pm

אתה שואל טוב, חשבתי על זה. ותירצתי לעצמי שהגבילו את הגזירה כעין מעשה שהיה, ולא לכל כינוס שיהיה. אבל אין זה סותר שמלכתחילה גזרו על שבת מפני שהדרך להתכנס בשבת.

עובר ושב
הודעות: 2616
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: גזירת חז"ל בעקבות מעשה שהיה

הודעהעל ידי עובר ושב » ד' מאי 13, 2020 9:55 pm

בברכה המשולשת כתב:
בדיוק בגלל זה אני מצטט תמיד כשאני מגיב.


כוונתי שאם התגובה היא על ההודעה הסמוכה, אין צריך לצטט כי מובן לכל על מה נסובה התגובה. אבל כאשר מגיבים על אחת ההודעות הקודמות, יש צורך לצטט כדי שיובן למי מתייחסת התגובה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 283 אורחים