שפה ברורה כתב:ברמ"א מבואר דיש להוציא הוצאות להצלת הקברים, ומיהו בהוצאה מרובה בשאין ידו משגת, התיר את הנ"ל
ועכ"פ מפורש שיש חילוק בין ידו משגת לאין ידו משגת.
והדרין לעיקר הנושא שכנראה דעת הגרש"ד שידם של בעלי הדירות משגת
הרמ"א מיירי במקום שגוי מבזה קברים וישראל צריך להצילם. התרומת הדשן (סימן רפד) שהוא מקור דברי הרמ"א כ' להדיא - או שהיו צריכים להוציא הוצאות מרובות, נראה דלא מחייבין בהכי, הואיל וישראל גופייהו לאו מידי קעביד ונכרי נמי בע"כ דישראל קעבדי עכ"ל. אבל אין מזה שום היתר לישראל לבזות קברים כדי שלא להפסד ממון, וכש"כ שלא להחריבם.
גם יש להסתפק אם מקרי כאן הפסד כלל שהרי אפשר לבנות ע"ג כיפין. נכון שזה יעלה קצת יותר אבל תמיד יש הוצאות בניה, מהם בלתי צפויות. זה לא כ"כ הגיוני להתיר להחריב בית הקברות רק כדי לחסוך בהוצאות בניה.