בברכה המשולשת כתב:זה שאתאיסט גריעא מעוע"ז זה מאירי (למיטב זכרוני). אבל למה אלו החלופות?
מה הכוונה אלו החלופות ?
בברכה המשולשת כתב:זה שאתאיסט גריעא מעוע"ז זה מאירי (למיטב זכרוני). אבל למה אלו החלופות?
יעקל כתב:מה הכוונה אלו החלופות ?
עזריאל ברגר כתב:ראה ברמב"ם הלכות מלכים פרק י הלכה ט, שגוי שחידש דת - חייב מיתה (בידי שמים).
יעקל כתב:מה דעתו ההלכתית של מר ?
מושכל ראשון, ה"א שהישמעאלי של היומיום שלנו אין לו דין של מחדש דת אלא אותו האיש שהם מתארים כ"נביאם".
בכל אופן, האם יש חיוב להציע לו בירה למשל אם עוד רגע אני הולך לשתות בירה ?
אני קצת מופתע, כי תמיד שמעתי שעדיף שיהיו עובדי ע"ז מאשר אטהאיסטים אפיקורסיים גמורים... ושעדיף להאמין בשטויות מאשר לא להאמין בשום דבר...
יעקל כתב:גבי קידוש החודש, פירש"י הראהו באצבע את הלבנה ברקיע.
לא ידעתי מה זה אצבע אצל הקב"ה חוץ ממה שאמרו החרטומים אצבע אלקים היא ...?
היש לחד מחו"ר הפורום הסבר ?
כדכד כתב:זה לא קשור
הוראה באצבע פירושו הגדרה מדוייקת ממוקדת וממצה של הענין ותל"מ
הבאר ההיא כתב:האם מעיקר הדין יש חובת בדיקות בימי טוהר (למשל אם התחייבה לספור ז' לפני הלידה)?
ולפי הפשטות שהתשובה חיובית, מה משמעות המושג בדיקה כשהתוצאה לא משנה מאומה? שהרי גם אם יש דם הוא לעולם דם טהור.
איתן נוי כתב:מי שקנה הולכת ספר תורה, ובאמצע/לפני הקריאה נתברר שהוא פסול והיו צריכים להוציא אחר (ואת השני מישהו אחר הוציא, לא הראשון). האם צריך לשלם עבור מה שקנה?
איתן נוי כתב:מי שקנה הולכת ספר תורה, ובאמצע/לפני הקריאה נתברר שהוא פסול והיו צריכים להוציא אחר (ואת השני מישהו אחר הוציא, לא הראשון). האם צריך לשלם עבור מה שקנה?
דרומי כתב:בשבת האחרונה בגלל מזג האויר הגיעו פחות אנשים לבית הכנסת,
אולם היו שני בעלי יארצייט שביקשו 'מפטיר' ולא היה מספיק אנשים לארגן שני מניינים.
הציע להם מי שהציע להתחלק - אחד מהם אמר את ברכות ההפטרה ואחד אמר את ההפטרה עצמה.
לא היה זמני בידי לעיין כלל, ואני מסתקרן האם יש מקור מוסמך להצעה מסוג זה?
עושה חדשות כתב:נשאלתי; זוג 'מתחזקים' מתעתדים לנסוע לחג הפסח להורים המתגוררים בחו"ל, והאשה חוששת שביו"ט שני תבשל אימה בעבורם ע"י מלאכות האסורות. איך הדין לענין איסור מעשה שבת, האם יש מקום להתיר להם לאכול בהיותם בני א"י שאינם מחוייבים ביוט"ש.
אני שואל באופן שהבישול נעשה באיסור ודאי, ע"י חשמל וכד', מבלי להזדקק לנידון הפוסקים הידוע האם מותר לבשל עבור בן א"י.יוסף חיים אוהב ציון כתב:מאי נפק"מ הרי המבשל עושה איסור? שוב מצאתי בשו"ת מהרי"ט צהלון
עושה חדשות כתב:אני שואל באופן שהבישול נעשה באיסור ודאי, ע"י חשמל וכד', מבלי להזדקק לנידון הפוסקים הידוע האם מותר לבשל עבור בן א"י.יוסף חיים אוהב ציון כתב:מאי נפק"מ הרי המבשל עושה איסור? שוב מצאתי בשו"ת מהרי"ט צהלון
עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:אני שואל באופן שהבישול נעשה באיסור ודאי, ע"י חשמל וכד', מבלי להזדקק לנידון הפוסקים הידוע האם מותר לבשל עבור בן א"י.יוסף חיים אוהב ציון כתב:מאי נפק"מ הרי המבשל עושה איסור? שוב מצאתי בשו"ת מהרי"ט צהלון
האם יש מקום לסמוך בשעת הדחק ובדיעבד על שיטת חכמי המגרב שמתירים חשמל ביו"ט?
ובפרט ביו"ט שני.
ובפרט בגזרה דרבנן של מעשה יו"ט.
ובפרט שגם לדעת האוסרים - די קשה למצוא איסור גמור מדאורייתא בחשמל ביו"ט (הבערת אש חדשה - לרבים מהפוסקים אינה דאורייתא ביו"ט כלל, בונה (דדעת החזו"א) - יש דיון בראשונים אם הותר ביו"ט. מכה בפטיש - הותר במקרים מסוימים ביו"ט לצרכי מכשירי אוכל נפש)!
(אגב, לכאורה לכו"ע המבשל מנה-יתרה ביו"ט לצורך גויים וכדו' - אינו עובר על איסור דאורייתא, הואיל וחזי לאורחים)
ונמצינו למדים שמדובר על ספקות בדרבנן, ואולי ניתן להקל עכ"פ בשעת הדחק הזאת?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש על זה ס' שלם מכל חכמי המגרב.
זיז שדי כתב:עזריאל ברגר כתב:עושה חדשות כתב:אני שואל באופן שהבישול נעשה באיסור ודאי, ע"י חשמל וכד', מבלי להזדקק לנידון הפוסקים הידוע האם מותר לבשל עבור בן א"י.יוסף חיים אוהב ציון כתב:מאי נפק"מ הרי המבשל עושה איסור? שוב מצאתי בשו"ת מהרי"ט צהלון
האם יש מקום לסמוך בשעת הדחק ובדיעבד על שיטת חכמי המגרב שמתירים חשמל ביו"ט?
ובפרט ביו"ט שני.
ובפרט בגזרה דרבנן של מעשה יו"ט.
ובפרט שגם לדעת האוסרים - די קשה למצוא איסור גמור מדאורייתא בחשמל ביו"ט (הבערת אש חדשה - לרבים מהפוסקים אינה דאורייתא ביו"ט כלל, בונה (דדעת החזו"א) - יש דיון בראשונים אם הותר ביו"ט. מכה בפטיש - הותר במקרים מסוימים ביו"ט לצרכי מכשירי אוכל נפש)!
(אגב, לכאורה לכו"ע המבשל מנה-יתרה ביו"ט לצורך גויים וכדו' - אינו עובר על איסור דאורייתא, הואיל וחזי לאורחים)
ונמצינו למדים שמדובר על ספקות בדרבנן, ואולי ניתן להקל עכ"פ בשעת הדחק הזאת?
ומי הם חכמי המגרב?????
לכאורה יש היתר מבורר יותר, שאינו נהנה מהדלקת החשמל אלא מן הבישול שמותר לגמרי, ויש לדון אם נמצא שמי שהוציא אש באיסור ביו"ט מן העצים ומן האבנים ובשל עליהם בהתר גמור שיאסר משום מעשה שבת, ויותר מסתבר שלא יאסר, שאם נאסר נמצא שבישל באיסור. וגם המבשל אפי' בשבת בשוגג יאכל לאחרים ובדיעבד יש להקל אפי' במזיד.
ועוד יש לדון להלכה ולא למעשה איזה דין יש למבשל בחשמל אם זה מבשל באור ותולדות האור? או בחמה? ולשיטת האג"מ וודאי מחשב כמבשל באור, אך לשיטת הגרש"ז יש לומר דהוי אולי התר גמור, ואולי יש בזה איזה איסור דרבנן? וצע"ג
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 440 אורחים