עקביה כתב:בסוכות האחרון ראיתי ספר בשם "דעת יהודה", בו מובאים דבריו של ר' יהודה שפירא זצ"ל, ושם כתב להדיא שהאמונה בביאת המשיח והציפיה לו היא כמו אמא שמחכה לבנה, אע"פ שיודעת שהוא אמור להגיע בעוד שבוע ולא היום, מ"מ היא מחכה לו כל הזמן.
כלומר זו הדעה אותה מתאמץ הרמ"מ שולזינגר לסתור.
ושמא הר"י שפירא הוא החכם האלמוני המתכתב עם הרממ"ש?
שומע ומשמיע כתב:עקביה כתב:בסוכות האחרון ראיתי ספר בשם "דעת יהודה", בו מובאים דבריו של ר' יהודה שפירא זצ"ל, ושם כתב להדיא שהאמונה בביאת המשיח והציפיה לו היא כמו אמא שמחכה לבנה, אע"פ שיודעת שהוא אמור להגיע בעוד שבוע ולא היום, מ"מ היא מחכה לו כל הזמן.
כלומר זו הדעה אותה מתאמץ הרמ"מ שולזינגר לסתור.
ושמא הר"י שפירא הוא החכם האלמוני המתכתב עם הרממ"ש?
החכם הוא ר' ישראל אלי' וינטרוב
מלבב כתב:האיך מתיישבים דברי הרמב״ם אם דברי הגמרא שאמרו חבריו של רבי עקיבא עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא בא?
עקביה כתב:הלא מצאנו בחז"ל דעות על מתי משיח יבוא ומתי לא, ובשם הגרי"ז אמרו שכשיבוא משיח הוא כבר יפרש את אותם חז"לים..
עקביה כתב:מלבב כתב:האיך מתיישבים דברי הרמב״ם אם דברי הגמרא שאמרו חבריו של רבי עקיבא עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא בא?
לא חבריו, אלא רק רבי יוחנן בן תורתא.
מעניין באמת שהרמב"ם לא החשיב את דעתו, כשכתב על ר"ע שחשב שב"כ הוא משיח (מלכים יא ג): ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו. ולא הזכיר שהיה מי שחלק, אע"פ שאותו חולק הוא זה שצדק.
הלא מצאנו בחז"ל דעות על מתי משיח יבוא ומתי לא, ובשם הגרי"ז אמרו שכשיבוא משיח הוא כבר יפרש את אותם חז"לים.. כמו כן ישנה דעת הלל שנדחתה מהלכה.
עכ"פ דברי ריב"ת אינם סותרים את מה שכתב הרמב"ם בהקדמת פרק חלק, אלא רק את מה שכתוב בסידור בנוסח ה"אני מאמין" (שאינו מהרמב"ם) ע"פ פירוש הגרי"ז.
מלבב כתב:עקביה כתב:מלבב כתב:האיך מתיישבים דברי הרמב״ם אם דברי הגמרא שאמרו חבריו של רבי עקיבא עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא בא?
לא חבריו, אלא רק רבי יוחנן בן תורתא.
מעניין באמת שהרמב"ם לא החשיב את דעתו, כשכתב על ר"ע שחשב שב"כ הוא משיח (מלכים יא ג): ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו. ולא הזכיר שהיה מי שחלק, אע"פ שאותו חולק הוא זה שצדק.
הלא מצאנו בחז"ל דעות על מתי משיח יבוא ומתי לא, ובשם הגרי"ז אמרו שכשיבוא משיח הוא כבר יפרש את אותם חז"לים.. כמו כן ישנה דעת הלל שנדחתה מהלכה.
עכ"פ דברי ריב"ת אינם סותרים את מה שכתב הרמב"ם בהקדמת פרק חלק, אלא רק את מה שכתוב בסידור בנוסח ה"אני מאמין" (שאינו מהרמב"ם) ע"פ פירוש הגרי"ז.
גם ברמב״ם פרק חלק כתוב שחלק מן העיקר הזה היא שלא נשים לו זמן שלא נחשוב שלא יבא לפני זמן ההיא.
עקביה כתב:מלבב כתב:עקביה כתב:מלבב כתב:האיך מתיישבים דברי הרמב״ם אם דברי הגמרא שאמרו חבריו של רבי עקיבא עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא בא?
לא חבריו, אלא רק רבי יוחנן בן תורתא.
מעניין באמת שהרמב"ם לא החשיב את דעתו, כשכתב על ר"ע שחשב שב"כ הוא משיח (מלכים יא ג): ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו. ולא הזכיר שהיה מי שחלק, אע"פ שאותו חולק הוא זה שצדק.
הלא מצאנו בחז"ל דעות על מתי משיח יבוא ומתי לא, ובשם הגרי"ז אמרו שכשיבוא משיח הוא כבר יפרש את אותם חז"לים.. כמו כן ישנה דעת הלל שנדחתה מהלכה.
עכ"פ דברי ריב"ת אינם סותרים את מה שכתב הרמב"ם בהקדמת פרק חלק, אלא רק את מה שכתוב בסידור בנוסח ה"אני מאמין" (שאינו מהרמב"ם) ע"פ פירוש הגרי"ז.
גם ברמב״ם פרק חלק כתוב שחלק מן העיקר הזה היא שלא נשים לו זמן שלא נחשוב שלא יבא לפני זמן ההיא.
ז"ל הרמב"ם שם:
והיסוד השנים עשר ימות המשיח. והוא:
1.) להאמין ולאמת שיבא,
2.) ואין לומר שנתאחר.
3.) אם יתמהמה חכה לו.
4.) ואין לקבוע לו זמן,
5.) ולא לפרש את המקראות כדי להוציא מהן זמן בואו, אמרו חכמים תפוח דעתן של מחשבי קצין.
דבריו של ריב"ת אינם סותרים אף אחד מסעיפים אלו.
מלבב כתב:עקביה כתב:מלבב כתב:עקביה כתב:מלבב כתב:האיך מתיישבים דברי הרמב״ם אם דברי הגמרא שאמרו חבריו של רבי עקיבא עשבים בלחייך ועדיין בן דוד לא בא?
לא חבריו, אלא רק רבי יוחנן בן תורתא.
מעניין באמת שהרמב"ם לא החשיב את דעתו, כשכתב על ר"ע שחשב שב"כ הוא משיח (מלכים יא ג): ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעונות, כיון שנהרג נודע להם שאינו. ולא הזכיר שהיה מי שחלק, אע"פ שאותו חולק הוא זה שצדק.
הלא מצאנו בחז"ל דעות על מתי משיח יבוא ומתי לא, ובשם הגרי"ז אמרו שכשיבוא משיח הוא כבר יפרש את אותם חז"לים.. כמו כן ישנה דעת הלל שנדחתה מהלכה.
עכ"פ דברי ריב"ת אינם סותרים את מה שכתב הרמב"ם בהקדמת פרק חלק, אלא רק את מה שכתוב בסידור בנוסח ה"אני מאמין" (שאינו מהרמב"ם) ע"פ פירוש הגרי"ז.
גם ברמב״ם פרק חלק כתוב שחלק מן העיקר הזה היא שלא נשים לו זמן שלא נחשוב שלא יבא לפני זמן ההיא.
ז"ל הרמב"ם שם:
והיסוד השנים עשר ימות המשיח. והוא:
1.) להאמין ולאמת שיבא,
2.) ואין לומר שנתאחר.
3.) אם יתמהמה חכה לו.
4.) ואין לקבוע לו זמן,
5.) ולא לפרש את המקראות כדי להוציא מהן זמן בואו, אמרו חכמים תפוח דעתן של מחשבי קצין.
דבריו של ריב"ת אינם סותרים אף אחד מסעיפים אלו.
מה זה ואין לקבוע לו זמן? אם מישהו אומר שהוא יגיע רק בעוד מאה שנה זה לא נקרא שקובע לו זמן?
מלבב כתב:אז מה זה כן לקבוע זמן?
עקביה כתב:מלבב כתב:אז מה זה כן לקבוע זמן?
לתת תאריך, או טווח זמן, שבו הוא יבוא.
מלבב כתב:נכון שיהיה תהליך, אבל התהליך יכול להתחיל בכל יום, ואין שום סברא להגיד שתווך זמן זה כפירה, ולהגיד שהתהליך יתחיל רק בעוד אלף שנה זה בסדר.
מלבב כתב:הרמבם אומר את זה בתור פרט אחד מהעיקר, ולא מחלק איזה סוג זמן.
עקביה כתב:מלבב כתב:הרמבם אומר את זה בתור פרט אחד מהעיקר, ולא מחלק איזה סוג זמן.
1. בכל אופן כפירה זה לא (במה בדיוק כופר הנותן לו זמן?).
2. "לקבוע לו זמן" פירושו לתת תאריך לבואו.
מלבב כתב:עקביה כתב:מלבב כתב:הרמבם אומר את זה בתור פרט אחד מהעיקר, ולא מחלק איזה סוג זמן.
1. בכל אופן כפירה זה לא (במה בדיוק כופר הנותן לו זמן?).
2. "לקבוע לו זמן" פירושו לתת תאריך לבואו.
הרי המי שחושב שיבא רק בעוד חמשים שנה אינו מחכה לביאתו, רק בעוד חמשים שנה יתחיל לחכות, והרי הרמבם אומר שאפילו מי שמאמין בו רק אינו מחכה לביאתו לכופר יחשב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 102 אורחים