בא' המאמרים ב'האוצר' האחרון מהרב בנימין יצחק הלוי הביא עוד מ"מ,
דקדוק לשון רס"ג בסידור (עמ' קו) משמע דאף בתפילה מצטרפים, וכדעת הראבי"ה וצידודו של הרשב"א, וז"ל
וכל זמן שאנשים רואים זה את זה מצטרפים לברכה ולתפלה, ואם יש עמהם איש שלא ראה אותו אף אחד מהם אינו נמנה עמהם.
עוד הביא שם מרלב"ג (נחמיה פ"ח ד) כשיטת הראשונים החולקים, וז"ל
ויעמוד עזרא הסופר על מגדל עץ וכו' הנה עשו זה כדי שיהיה גבוה על העם וישמעו כלם דבריו, ולפי שהמגדל ההוא גבוה עשרה טפחים או יותר והיה חולק רשות לפני עצמו היו שם עמו מימינו ומשמאלו קצת אנשים כדי שלא יאמר דבר שבקדושה פחות מעשרה.
וזה כדעת ה'מי שמפקפק' שהביא מהר"י אבוהב כמובא בב"י שאף העומד בתיבה אינו מצטרף
עוד הביא שם במאמר
וכן נראה בסדר רב עמרם גאון (סיני פא, מאמר לתולדות ה"סידור" מאת שרגא אברמסון, שהדפיס לראשונה קטעים מתוך הסידור שלא הודפסו עד כה) וז"ל: ומי שחוץ לבית הכנסת כמי שאינו בבית הכנסת דמי, ואפילו פניו לבית הכנסת. ואם יש תשעה בבית הכנסת אינו נמנה עמהם עד שיהיו עשרה, דתנן גבי עירובין חצר גדולה שנפרצה לקטנה וכו'. עכ"ל. וכן נמצא לשון זה בספרי דבי רש"י עיין מחזור ויטרי (סי' כ) סידור רש"י (סי' כד) ספר הסדרים (סי' יא). וממש"כ "ואפילו פניו לבית הכנסת" משמע שרואים אותו דרך החלון, ואעפ"כ אין הוא מצטרף.
אך בזה לענ"ד לא צדק, כי דברי רע"ג קאי אדסמיך ליה דאסור להתפלל אחורי ביהכנ"ס אא"כ מחזיר פניו לביהכנ"ס, וע"ז קאמר דמ"מ אינו מצטרף, ולא איירי כלל במראה להם פניו.