תם מה הוא אומר כתב:
אדם שעובר ליד "אונברסיטה", בא"י, והוצרך להכנס לאיזה צורך, האם מותר - או אסור, היות וחשיב כבית מינות, שהרי מלמדים שם כפירה ומינות, או"ד י"ל דכיון שאינו מיוחד למינות, שאני.
היה פה אשכול שניפתח כדי לדון האם יש גדר בית מינות למקום שאין ייעודו הרישמי למינות אלא לסתם דיברי חול
אך דא עקא שמלמדים שם גם מינות.
ולמעשה האשכול דן בכל נושא אחר מלבד ההגדרה של בית מינות ע"פ סברות/הגדרות/מקורות הלכתיים.
רק דיונים לפה ולשם מה דעת גדולי אמריקא על חכמה חיצונית שאינם נוגעים לנידון
יש מן גדולי ישראל בדורות עברו שנודעו ככאלו שהשתלמו אף בלימודי מדעים כגון הרש"ר הירש, הרמח"ל (עיין וקיפדיה על הוראתו לתלמידו שלא לעזוב את לימודי הרפואה בערך על ר' יקותיאל גורדון), הגאון מוילנה שאף כתב ספר איל משולש בהנדסה ואלגברה וכן רבים.
ושלא לומר בדורם של הראשונים ולמעלה בקודש מהתנאים שהיו בקיאים אפי' בכישוף.
יש למישהוא חומר הלכתי או טענה מסברא לאחד מן הצדדים ?
כמו"כ לא הבנתי דבריו מה הנושא בא"י וכמדומני שכבר שאלו מזה ולא השיב עדיין.