מורה צדק כתב:כתבו את זה בשביל שכולם יקנו את זה, גם מי שמפריד את הלבנים, אבל הנידון אינו דומה לראיה, ואין חילוק בין שלוק לשקית חלב, ובפרט שהמקום לא הוכן בשביל לפתוח שם.
איך שאני מבין הכוונה לשלוקים ארוכים העשויים משני חלקים, ולענ"ד המקום כן הוכן בשביל שיפרידו שםמורה צדק כתב:כתבו את זה בשביל שכולם יקנו את זה, גם מי שמפריד את הלבנים, אבל הנידון אינו דומה לראיה, ואין חילוק בין שלוק לשקית חלב, ובפרט שהמקום לא הוכן בשביל לפתוח שם.
ארי במסתרים כתב:איך שאני מבין הכוונה לשלוקים ארוכים העשויים משני חלקים, ולענ"ד המקום כן הוכן בשביל שיפרידו שםמורה צדק כתב:כתבו את זה בשביל שכולם יקנו את זה, גם מי שמפריד את הלבנים, אבל הנידון אינו דומה לראיה, ואין חילוק בין שלוק לשקית חלב, ובפרט שהמקום לא הוכן בשביל לפתוח שם.
לייטנר כתב:מורה צדק כתב:כתבו את זה בשביל שכולם יקנו את זה, גם מי שמפריד את הלבנים, אבל הנידון אינו דומה לראיה, ואין חילוק בין שלוק לשקית חלב, ובפרט שהמקום לא הוכן בשביל לפתוח שם.
בעייתי ביותר להפריד את גביעי הלבן או המעדנים (רמב"ם מפורש).
לגבי השלוקים שאלתי אחד מגדולי הדור, ונענה כמו שכתב 'מורה צדק': "הם מדפיסים את זה, כדי להסביר ליצרן למה הם דורשים כל כך הרבה כסף על כשרות"...
אריה לייב כתב:יש לי שאלה מכיוון אחר לגבי שלוקים / איגלו בשבת. הרבה נוהגים להכנס את זה לפריז'ר לפני שבת שיהפכו לקרח. בשבת מוציאים את האיגלו כשהוא קרח, מחוררים את הקצה ומוצצים את האיגלו הנמס שתיה מתוקה. אין בעיה של 'נולד' בזה?
אם אני לא טועה ההיתר בהמסת קרח בשבת הוא רק באופן של לקחת קרח ולהמיס אותו בתוך מים קמא קמא בטיל, אבל כשמדובר בשלוק או איגלו הקרח נמס בתוך שקית הניילון סגור, בלי שנוכל לומר קמא קמא בטל!
אריה לייב כתב:יש לי שאלה מכיוון אחר לגבי שלוקים / איגלו בשבת. הרבה נוהגים להכנס את זה לפריז'ר לפני שבת שיהפכו לקרח. בשבת מוציאים את האיגלו כשהוא קרח, מחוררים את הקצה ומוצצים את האיגלו הנמס שתיה מתוקה. אין בעיה של 'נולד' בזה?
אם אני לא טועה ההיתר בהמסת קרח בשבת הוא רק באופן של לקחת קרח ולהמיס אותו בתוך מים קמא קמא בטיל, אבל כשמדובר בשלוק או איגלו הקרח נמס בתוך שקית הניילון סגור, בלי שנוכל לומר קמא קמא בטל!
מורה צדק כתב:אריה לייב כתב:יש לי שאלה מכיוון אחר לגבי שלוקים / איגלו בשבת. הרבה נוהגים להכנס את זה לפריז'ר לפני שבת שיהפכו לקרח. בשבת מוציאים את האיגלו כשהוא קרח, מחוררים את הקצה ומוצצים את האיגלו הנמס שתיה מתוקה. אין בעיה של 'נולד' בזה?
אם אני לא טועה ההיתר בהמסת קרח בשבת הוא רק באופן של לקחת קרח ולהמיס אותו בתוך מים קמא קמא בטיל, אבל כשמדובר בשלוק או איגלו הקרח נמס בתוך שקית הניילון סגור, בלי שנוכל לומר קמא קמא בטל!
אני לא חושב שיש בעיה לאכול קרח.
איסתרא בלגינא כתב:אריה לייב כתב:יש לי שאלה מכיוון אחר לגבי שלוקים / איגלו בשבת. הרבה נוהגים להכנס את זה לפריז'ר לפני שבת שיהפכו לקרח. בשבת מוציאים את האיגלו כשהוא קרח, מחוררים את הקצה ומוצצים את האיגלו הנמס שתיה מתוקה. אין בעיה של 'נולד' בזה?
אם אני לא טועה ההיתר בהמסת קרח בשבת הוא רק באופן של לקחת קרח ולהמיס אותו בתוך מים קמא קמא בטיל, אבל כשמדובר בשלוק או איגלו הקרח נמס בתוך שקית הניילון סגור, בלי שנוכל לומר קמא קמא בטל!
ההיתר אינו מטעם "קמא קמא בטיל", אלא מטעם שאין ניכר המים הנולדים מהקרח, וה"ה באופן זה שמוצץ את הקרח שג"כ אינו ניכר.
משה מ כתב:בענין קרח שנפשר בדיעבד מותר לכו"ע וכמ"ש ברמ"א סי' שיח סט"ז ומ"ב שם ס"ק קז, ודעת רוב הפוסקים שאף לכתחילה מותר, באופן שנפשר מאליו ולא עשה מעשה כדי להפשירו (הוצאתו מהמקפיא אינה נחשבת למעשה, ולהעמידו כנגד האש נחלקו הפוסקים לדעת המחמירים), וראה שו"ת שבט הלוי ח"ז סי' מ' שהתיר להדיא.
[/quote]ציינתי שישנם הסוברים שאף להוציאם ולהניחם כמות שהם באויר החדר יש בזה משום נולד, אבל רוב הפוסקים סוברים שאף לדעת ספר התרומה שמחמיר בזה, היינו רק אם מעמידם כנגד המדורה וכדו', שנחשב שעושה מעשה.זה לא פשוט כ"כ עיין במ"ב סימן ש"כ ס"ק ל"ה. מכ"מ לכתחילה משמע דאסור לעשות כן, זה אומר להפסיק להקפיא 'איגלו ' לשבת לילדים?
מורה צדק כתב:לייטנר כתב:מורה צדק כתב:כתבו את זה בשביל שכולם יקנו את זה, גם מי שמפריד את הלבנים, אבל הנידון אינו דומה לראיה, ואין חילוק בין שלוק לשקית חלב, ובפרט שהמקום לא הוכן בשביל לפתוח שם.
בעייתי ביותר להפריד את גביעי הלבן או המעדנים (רמב"ם מפורש).
לגבי השלוקים שאלתי אחד מגדולי הדור, ונענה כמו שכתב 'מורה צדק': "הם מדפיסים את זה, כדי להסביר ליצרן למה הם דורשים כל כך הרבה כסף על כשרות"...
מה הרמב"ם כותב?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 437 אורחים