ר_חיים_הקטן כתב:ראה כאן בהערה ו: https://books.google.co.il/books?id=J3G ... 9F&f=false
איך ווייס כתב:הערת שוליים, בבן איש חי נצבים ש"א, הביא פרטי דין בזה, וכן לענין לכתחילה ובדיעבד. והביא שם דאפי' נטילת ידיים, בסדר וכמות עם כוונות מסוימות, מועיל לו. ע"ש מקורותיו.
אפרקסתא דעניא כתב:זה שיעור מים הראוי לרחיצת כל הגוף (מאירי).
נהר שלום כתב:מבואר בברכות כב. דנתינת ט' קבין מים מועילה כמקוה לעניין תקנת עזרא, לא מצאתי מה הסברא בזה ומדוע דווקא ט' קבין?
תפי', מנהג פשוט בשנער ובספ' שאין בעלי קריין מתפללי' עד שירחץ כל בשרו במים שנ' הכון לקראת אלהיך ישראל, בד"א בבריא או חולה שבעל אבל חולה (שבעל וראה) [שראה] קרי לאונסו פטור מן הרחיצה, ואין בזה מנהג וצ"ע למה תלה הדבר במנהג, ובעל קרי צריך לרחוץ כל גופו, וצריך חפיפה דכתי' ביה ורחץ במי' את כל בשרו, אבל משמש מיטתו דכתי' ביה ורחצו במים דיי לו לרחוץ ולשפשף מאבנטו ולמטה.
צביב כתב:ראיתי ( אולי בשו''ת שבט הלוי) שט' קבין מועיל רק לסילוק הטומאה, ולא לתוספת קדושה
צביב כתב:ראיתי ( אולי בשו''ת שבט הלוי) שט' קבין מועיל רק לסילוק הטומאה, ולא לתוספת קדושה
בשו''ת דברי יציב או''ח סימן נ''ו כתב שאימאפשר לכוון את כוונת נטילת ידים במקום מקוה כשחייב מקוה,
ורק כשטובל לתוספת קדושה.
( יש עוד דברים במקום מקוה, בהוספות לספר טהרת הקודש ( חלק שלישי, בשם הבעש''ט)
להחזיק ציציות בקריאת שמע
להוריד דמעות חמות לפני ה'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 240 אורחים