לא מצאתי אלא את הדברים האלה:
ערוך לנר מסכת סוכה דף נא עמוד ב
בד"ה חלקה היתה. העזרת נשים בראשונה. כפי הנראה הי' לעזרה זאת שם עזרת נשים מפני התקנה שתקנו בה להיות נשים עומדים למעלה לראות בשמחת בית השואבה שבלשון הכתוב ביחזקאל ובד"ה נקראה החצר החיצונה כנראה ביבמות (ז ב) וע"ש בתוס' (ד"ה שחדשו) ולכן הלשון קשה קצת שכתב רש"י העזרת נשים בראשונה שהרי בראשונה לא הי' שמה עזרת נשים עדיין דקודם התקנה אין טעם לזה והנה לכאורה הי' אפשר עוד ליתן טעם לשם עזרת נשים ע"פ מה שנראה מדברי רש"י בקידושין (נב ב) במה דאמרינן שם אשה בעזרה מניין שס"ל שאשה היתה אסורה לכנוס לעזרת ישראל ע"ש ולפ"ז שפיר שייך שם עזרת נשים גם קודם התקנה דהיא היתה העזרה דגם נשים יכולות לכנוס בה משא"כ עזרת ישראל אמנם כבר הקשו התוס' שם (ד"ה וכי) על רש"י דלא יתכן לומר כן ע"ש ובשער המלך הל' ביאת המקדש האריך לבאר שגם רש"י לא נתכוון לזה שודאי נשים מותרים לכנוס לעזרת ישראל וא"כ ע"כ שם עזרת נשים אינו רק על שם התקנה ולכן צ"ל שמה שכתב רש"י העזרת נשים בראשונה הוא השם שנקראה בו אח"כ:
וקצת צ"ע שרק בגלל שהייתה שם תקנה לנשים בחג הסוכות ייקרא המקום 'עזרת נשים', אף שלא היה מיוחד לנשים יותר מלגברים.