ב. כנראה שבימיו של רבי הייתה הפוגה.
ג. עכ"פ אתה רואה שלא כולם שווים לטובה. ומסתבר שהמלך לא אומר לאזרחים טלו קיסם מבין שיניכם (שמיטה) כאשר אפשר לומר לו טול קורה מבין עיניך (ע"ז. בה היו נגועים רובם ככולם של מלכי ישראל).
עקביה כתב:ב. כנראה שבימיו של רבי הייתה הפוגה.
ג. עכ"פ אתה רואה שלא כולם שווים לטובה. ומסתבר שהמלך לא אומר לאזרחים טלו קיסם מבין שיניכם (שמיטה) כאשר אפשר לומר לו טול קורה מבין עיניך (ע"ז. בה היו נגועים רובם ככולם של מלכי ישראל).
עקביה כתב:ב. זו סברא פשוטה.
ג. זמן מלכי ישראל הרשעים הוא פחות או יותר כל זמן היות מלכות ישראל.
(נ.ב. ראה נבות ואחאב, שעם היות אחאב רשע, הוא לא עשה לנבות כלום, עד שבאה איזבל והסבירה לו איך מתנהגים...).
עקביה כתב:בשבת ראיתי בירושלמי שביעית פ"ו ה"ד שגם בימי רבי היה איזה חשש לכאלה שלא שמרו שביעית (ומירושלמי תענית פ"ג ה"א, הובא לעיל באשכול, נראה שבימי רבי דווקא היה פיקוח על שמירת שביעית), ומ"מ נראה שאלה מיעוט קטן, ולא מסתבר שעבורם תימנע הברכה מהכלל שכן שמרו שביעית.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים