בפרשת המועדות שבפרשת אמור, נאמר כמה פעמים 'שבתון': בשבת, בראש השנה, ביום הכפורים, ביום טוב ראשון של סוכות ובשמיני עצרת. ולא בשאר המועדים.
ונראה לבאר לפי דרשת חז"ל (בר"ה כט, ב) ש'זכרון' תרועה' היינו כשחל ראש השנה בשבת, א"כ נעשה חשבון ונראה כי אם חל ר"ה בשבת גם יום ראשון של סוכות ושמיני עצרת חלים בשבת. וא"כ מבואר היטב כי רק בימים אלו אסורה כל מלאכה אפילו מלאכת אוכל נפש: שבת, ראש השנה - שחל אף הוא בשבת כאמור, יום הכפורים, וכן א' סוכות ושמיני עצרת - שחלו אף הם באותה השנה בשבת. ושפתים יישק!
מעניין מי קדמני בזה...