עזריאל ברגר כתב:מפורש שלא, אלא "טעונה גניזה" או "יוליך לים המלח".
ראה שולחן ערוך יורה דעה קמו ב, ובמקורותיו וכו'.
תלמיד חברים כתב:לגבי המבשל בשבת (כתובות לד.) 'במזיד לא יאכל עולמית'.
אטו אם הפקירה וקנאה ישראל אחר, וחזר וקנאה ממנו לא יאכל?!
עזריאל ברגר כתב:ואילו היתה לה תקנה - היה הלולב כשר ולא נחשב כתותי מיכתת שיעוריה!
עזריאל ברגר כתב:תלמיד חברים כתב:לגבי המבשל בשבת (כתובות לד.) 'במזיד לא יאכל עולמית'.
אטו אם הפקירה וקנאה ישראל אחר, וחזר וקנאה ממנו לא יאכל?!
ודאי שאסור לו עולמית כפשוטו.
תלמיד חברים כתב:עזריאל ברגר כתב:ואילו היתה לה תקנה - היה הלולב כשר ולא נחשב כתותי מיכתת שיעוריה!
הא גופא כנ"ל. אתם מביאים לשונות של 'עולמית' 'אין לו תקנה' 'כתותי וכו'', אני מסתפק דאולי כל זה כשלא יצא מרשות ישראל.
תלמיד חברים כתב:עזריאל ברגר כתב:תלמיד חברים כתב:לגבי המבשל בשבת (כתובות לד.) 'במזיד לא יאכל עולמית'.
אטו אם הפקירה וקנאה ישראל אחר, וחזר וקנאה ממנו לא יאכל?!
ודאי שאסור לו עולמית כפשוטו.
למכור לישראל אחר, ודאי מותר [דלא קנסו לו את את המאכל ולא את ההנאה מדמי המלאכה], כ"כ המ"ב (שיח, ד).
מסתבר מאד, וטרם מצאתי, שכשנכנס לרשות אחר, יכול לחזור ולקנותה ממנו.
עזריאל ברגר כתב:תלמיד חברים כתב:עזריאל ברגר כתב:ואילו היתה לה תקנה - היה הלולב כשר ולא נחשב כתותי מיכתת שיעוריה!
הא גופא כנ"ל. אתם מביאים לשונות של 'עולמית' 'אין לו תקנה' 'כתותי וכו'', אני מסתפק דאולי כל זה כשלא יצא מרשות ישראל.
אבל אם כשיצא מרשותו יש לו תקנה בביטול - מדוע לא יוציאנו מרשותו ויבטלנו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים