עזריאל ברגר כתב:תנן ביומא "כל הנכנס לעזרה טעון טבילה", ולכן הוא היה מוכרח לטבול כל יום.
עזריאל ברגר כתב:כלומר שכל שבעת הימים הוא לא ישב?!
הלא "אין ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד בלבד"!
(ודלא כהירושלמי שאומר אף לכהן גדול, דילפינן מעלי הכהן)
עזריאל ברגר כתב:א. בלילות ישן בלשכתו.
ב. תנן התם "המסיך רגליו טעון טבילה".
עזריאל ברגר כתב:עכ"פ אמרו שם שהיה טובל כל יום.
והרמב"ם כנראה קיצר בדבר פשוט כזה.
עזריאל ברגר כתב:לדעת ר"ע שטהור שהיזו עליו נטמא - ברור שחייב מיד לטבול, שהרי נטמא. ולא זכור לי אם הרמב"ם הכריע במחלוקת זו.
אך אם נאמר שאינו נטמא - כמדומני שטמא מת יכול לטבול גם לפני ההזאה.
עזריאל ברגר כתב:לדעת ר"ע שטהור שהיזו עליו נטמא - ברור שחייב מיד לטבול, שהרי נטמא. ולא זכור לי אם הרמב"ם הכריע במחלוקת זו.
אך אם נאמר שאינו נטמא - כמדומני שטמא מת יכול לטבול גם לפני ההזאה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים