סליחות כתב:באיזה איסור עובר מי שהקדיש בהמה לבדק הבית והיא אבדה לו ועכשיו שהוא רואה אותה יש לו שתי אפשריות: א. לקחת אותה לבדק הבית, ב. "שב ואל תעשה", והוא בוחר באפשרות האחרונה של שוא"ת?
סייג לחכמה כתב:סליחות כתב:באיזה איסור עובר מי שהקדיש בהמה לבדק הבית והיא אבדה לו ועכשיו שהוא רואה אותה יש לו שתי אפשריות: א. לקחת אותה לבדק הבית, ב. "שב ואל תעשה", והוא בוחר באפשרות האחרונה של שוא"ת?
דרך אגב לדעת ריש לקיש בחולין קל"ט בהקדש בדק הבית כשנאבד פקעה קדושתה, עיי"ש בסוגיא, והשאלהיכולה להשאל על בהמה או עוף בקדושת הגוף.
ועל שאלתך: אפשר לכאורה לעיין בגמ' חולין בריש פרק שילוח הקן יצא זה שאי אתה מצווה לשלחו אלא להביאו לידי גזבר וברש"י שם (הובא בתוס' ד"ה יצא זה) עיי"ש הטעם שלא להכשיל אחרים שלא לבא לידי מעילה, ותוס' ס"ל שמצוה להביאו לידי גזבר.
ועיי"ש בחתם סופר דרש"י לא ניח"ל לפרש כתוס' משום דמצות השבת אבידה ליכא בהקדש, דאבידת אחיך אמר רחמנא ולא אבידת הקדש עיי"ש.
HaimL כתב:נראה בפשטות דאם לא פקע קדושתה, אכתי בלא יחל דברו קאי.
עזריאל ברגר כתב:HaimL כתב:נראה בפשטות דאם לא פקע קדושתה, אכתי בלא יחל דברו קאי.
א. ואם כבר מסר אותה לידי הגזבר, ואחר כך אבדה ממנו? וכ"ש אם לא הוא עצמו המקדיש...
סליחות כתב:
"אבידת אחיך אמר רחמנא ולא אבידת הקדש" הוא חידושו של החת"ס, נכון?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים