כתיבה בשוה"ג תפסול המגילה?יוצא פוניבז' כתב:חסר רק איזה סימון לקרי וכתיב בתיבות מן בת
יוצא פוניבז' כתב:אין הבדל בין מגילה לשאר נביאים וכתובים לענין זה, רק ס"ת נפסל בכך.
אמנם המגילה שבתמונה זו פסולה מטעם אחר, שאין בה הפסק פרשה בין פסוק לפסוק (כפי שהוא בכל הספרים הישנים), וממילא א"א לברך עליה, למקפידים לברך דווקא על מגילה כשרה.
(א"א שלא להתפעל מההשקעה... אפילו הדגשת שוא נע וקמץ קטן... חסר רק איזה סימון לקרי וכתיב בתיבות מן בת)
לבי במערב כתב:כתיבה בשוה"ג תפסול המגילה?יוצא פוניבז' כתב:חסר רק איזה סימון לקרי וכתיב בתיבות מן בת
יוצא פוניבז' כתב:הלכה פשוטה לגבי ס"ת דפתוחה שעשאה סתומה ולהיפך, פסולה, וכן אם השמיט פרשה פסולה. במגילת איכה בכל כת"י הישנים, יש הפסק פרשה בין כל פסוק בארבעת בפרקים הראשונים. (בדפוסים השמיטו אותם מחוסר מקום וכדו', ולכן כשהתחילו לכתוב מגילות בקלף, לא עשו פרשיות אלו, וגם היום שכבר ידועה המסורת, עדיין ניתן למצוא רבים שממשיכים לכתוב כך). אלו שמקפידים לברך על מגילה כשרה דווקא, ולא מברכים על חומש, אינם יכולים לברך על מגילה כזו, מאחר שהיא פסולה.
אכן, לזה היתה כוונתי. ייש"כ.יוצא פוניבז' כתב:מסתמא לא תפסול, וגם אם יש בזה איזה בעיה שלפחות יעשה רק איזה כוכבית...
לעמל יולד כתב:יוצא פוניבז' כתב:הלכה פשוטה לגבי ס"ת דפתוחה שעשאה סתומה ולהיפך, פסולה, וכן אם השמיט פרשה פסולה. במגילת איכה בכל כת"י הישנים, יש הפסק פרשה בין כל פסוק בארבעת בפרקים הראשונים. (בדפוסים השמיטו אותם מחוסר מקום וכדו', ולכן כשהתחילו לכתוב מגילות בקלף, לא עשו פרשיות אלו, וגם היום שכבר ידועה המסורת, עדיין ניתן למצוא רבים שממשיכים לכתוב כך). אלו שמקפידים לברך על מגילה כשרה דווקא, ולא מברכים על חומש, אינם יכולים לברך על מגילה כזו, מאחר שהיא פסולה.
אכן כך הדין בס"ת, אבל אפילו במגילת אסתר נפסק במשנ"ב שבדיעבד כשרה, עכו"כ שאר המגילות.
מן הדרום כתב:האם מקובל לקרוא איכה מקלף ועם ברכות כמו בשאר מגילות [במקומות שאכן נוהגים כן בשאר מגילות]?
וכ"כ ב"ח ולבוש ומנהגים ומט"מ לברך אף שאינם כתובים בגליון וכ"ש כשהם כתובים בגליון כס"ת וכן מנהג כל הראשונים וכ"כ מ"א.
עושה חדשות כתב:באגרו"מ ה,לו כותב בפשיטות - "אסור לתקן בחול המועד פסח איזה טעות שנמצאת במגילת שיר השירים, כיוון שהמגילה כשרה עד שתחסר רוב אותיותיה (שו"ע או"ח סי' תר"צ סעיף ג). ובחסרה רוב אותיותיה אף שפסולה, אסור לתקנה, משום דקריאת שיר השירים אינה חיוב ממש (שו"ע או"ח סי' ת"צ סעיף ט)..."
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים