"טומאת רביעית דם וטומאת אבר שאין עליו בשר כראוי בין מן המת בין מן החי יראה לי שכולן טומאתן אינן דין תורה"
האם כוונת הרמב"ם לומר שגם יותר מרביעית דם אינו מטמא מהתורה? (או עד רביעית דם)
"טומאת רביעית דם וטומאת אבר שאין עליו בשר כראוי בין מן המת בין מן החי יראה לי שכולן טומאתן אינן דין תורה"
סייג לחכמה כתב:רביעית דם מטמא במגע ובמשא ובאוהל, אבל מלא תרווד רקב אינו מטמא במגע כמבואר בחולין קכ"ה" קכ"ו: וברש"י שם ד"ה ואינו מטמא במגע. שאין נוגע בכולו, שאי אפשר לגע בכולו, מהו ההסבר והחילק בין רביעית דם דכשנגע בה הוי כנגע בכולו,ובין מלא תרווד רקב דהיא כקמח דלא הוי כנגע בכולו ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים