ירמיהו ז יב כתב:כִּי לְכוּ נָא אֶל מְקוֹמִי אֲשֶׁר בְּשִׁילוֹ אֲשֶׁר שִׁכַּנְתִּי שְׁמִי שָׁם בָּרִאשׁוֹנָה וּרְאוּ אֵת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לוֹ מִפְּנֵי רָעַת עַמִּי יִשְׂרָאֵל:
תהילים עח נט-סא כתב:שָׁמַע אֱלֹהִים וַיִּתְעַבָּר וַיִּמְאַס מְאֹד בְּיִשְׂרָאֵל: וַיִּטֹּשׁ מִשְׁכַּן שִׁלוֹ אֹהֶל שִׁכֵּן בָּאָדָם: וַיִּתֵּן לַשְּׁבִי עֻזּוֹ וְתִפְאַרְתּוֹ בְיַד צָר:
וילימסבורג כתב:גמ' יומא ט' מפני מה חרבה שילה וכו', זבחים קי"ב, כשמת עלי הכהן חרבה שילה ובאו לנוב. בחת"ס (יו"ד רס"ד) אכן כתב כי לא מצינו בכתובים שנחרב שילה, אלא מיד שבאו בה פלשתים נתחלל, ושוב הותר לכל לנתץ חומותיה ולשברם. אולם החזו"א (זבחים קמא סימן מ"א סי"ח) כתב דלא מצינו בכתוב שחרבה שילה, אלא נראה שאחר מיתת עלי הועתק המשכן משילה ע"פ ה'.
הכהן כתב:ירמיהו ז יב כתב:כִּי לְכוּ נָא אֶל מְקוֹמִי אֲשֶׁר בְּשִׁילוֹ אֲשֶׁר שִׁכַּנְתִּי שְׁמִי שָׁם בָּרִאשׁוֹנָה וּרְאוּ אֵת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לוֹ מִפְּנֵי רָעַת עַמִּי יִשְׂרָאֵל:תהילים עח נט-סא כתב:שָׁמַע אֱלֹהִים וַיִּתְעַבָּר וַיִּמְאַס מְאֹד בְּיִשְׂרָאֵל: וַיִּטֹּשׁ מִשְׁכַּן שִׁלוֹ אֹהֶל שִׁכֵּן בָּאָדָם: וַיִּתֵּן לַשְּׁבִי עֻזּוֹ וְתִפְאַרְתּוֹ בְיַד צָר:
אפרקסתא דעניא כתב:וילימסבורג כתב:גמ' יומא ט' מפני מה חרבה שילה וכו', זבחים קי"ב, כשמת עלי הכהן חרבה שילה ובאו לנוב. בחת"ס (יו"ד רס"ד) אכן כתב כי לא מצינו בכתובים שנחרב שילה, אלא מיד שבאו בה פלשתים נתחלל, ושוב הותר לכל לנתץ חומותיה ולשברם. אולם החזו"א (זבחים קמא סימן מ"א סי"ח) כתב דלא מצינו בכתוב שחרבה שילה, אלא נראה שאחר מיתת עלי הועתק המשכן משילה ע"פ ה'.
ואיך יפרנס החזו"א דברי ירמיהו?
בית שביעי כתב:הפרק החסר בתנ"ך: כך נחרבה שילה?
בית שביעי כתב:כותרות בומסטית?! אולי.
אבל הכותרות של כל העיתונים כשמוצאים משהו תגלית אגרת או כוס או משהו כזה מאדמור"י החסידות, זה מצדיקים, ובכלל לא יודעים שמצדיקים את זה אלא זה ממש נטרלי כזה שזה משהו בומבסטי, אבל תגלית מתקופת התנ"ך משהו "מזרחי" חילוני בזה, וצריכים להסתייג מזה.
דע לכם! כי הע"ז של העגל הציוני לא גדול מע"ז של ימינו! רואים גושים של חרדים עוזבים התורה ויראתו יתברך באיצטלה של מפלגה חסידות ישיבות... לא פחות ממה שנסחפו להציונות!
אפשר לאחוז בכנפי שניהם הן במפלגות הגדולות של היום, והן בחביבות לציון, וגם להיות ירא שמים באמת, וזה תפקידנו, ונא אל תבלבלו מוחות.
אם מרגישים שאי אפשר להיות יהודי וגם לאהוב א"י אז תעזבו, אבל גם המפלגה שאתה הולך אחריה בתמימות לא יעזור לך
לייטנר כתב:אם החרס שנמצא היה מאשר בצורה חד משמעית את סופה של שילה (ומניין שזה ע"י הפלישתים?), הייתי מתרשם.
אפרקסתא דעניא כתב:וילימסבורג כתב:גמ' יומא ט' מפני מה חרבה שילה וכו', זבחים קי"ב, כשמת עלי הכהן חרבה שילה ובאו לנוב. בחת"ס (יו"ד רס"ד) אכן כתב כי לא מצינו בכתובים שנחרב שילה, אלא מיד שבאו בה פלשתים נתחלל, ושוב הותר לכל לנתץ חומותיה ולשברם. אולם החזו"א (זבחים קמא סימן מ"א סי"ח) כתב דלא מצינו בכתוב שחרבה שילה, אלא נראה שאחר מיתת עלי הועתק המשכן משילה ע"פ ה'.
ואיך יפרנס החזו"א דברי ירמיהו?
איש גלילי כתב:אפרקסתא דעניא כתב:וילימסבורג כתב:גמ' יומא ט' מפני מה חרבה שילה וכו', זבחים קי"ב, כשמת עלי הכהן חרבה שילה ובאו לנוב. בחת"ס (יו"ד רס"ד) אכן כתב כי לא מצינו בכתובים שנחרב שילה, אלא מיד שבאו בה פלשתים נתחלל, ושוב הותר לכל לנתץ חומותיה ולשברם. אולם החזו"א (זבחים קמא סימן מ"א סי"ח) כתב דלא מצינו בכתוב שחרבה שילה, אלא נראה שאחר מיתת עלי הועתק המשכן משילה ע"פ ה'.
ואיך יפרנס החזו"א דברי ירמיהו?
יתכן מאד, ששילה חרבה במובן הפיזי בימי מלכי אשור, ולפי זה יובנו טוב יותר דברי ירמיהו (מפי ידידי הרב יאיר שלו משילה).
קו ירוק כתב:תמיה לי תמיהתו של מהריץ חיות טובא (viewtopic.php?f=17&t=12087&p=594036#p594021)
אין קשר בין מה שעתידה ירשלים להיות בית לשכינה, למה שחורבן שילה קודם זמנו של מצב של בכיה,
משום שהוא מצב של ירידה שהותרו הבמות ואין מנוחה לשכינה בתוכינו, במשך נ"ב שנה.
ולא עוד אלא אף הארון נשבה לבין הפלשתים. ולא היה במקומות בזמן הקטרה לפני ולפנים.
ואילו לא היה נחרב משכן שילה בידי פלשתים לא היה מצב של בכיה, אלא כמו שדוד העלה הארון מקרית יערים לירושלים.
ומש"כ מהרץ"ח שנענשו שנחרבה שילה משום שלא נזדרזו לבנות בית המקדש בירושלים, לא ידעתי מאין הוציא זה.
והרי עד שלא הניח ה' מכל האויבים א"א לבנות בית המקדש, בלתי אם נצטוו, ואף דוד לא הורשה לבנות הבית.
ולגבי החזו"א, ראה פה והלאה (ואפשר לאחד את שני האשכולות)
viewtopic.php?f=46&t=27130&p=277659#p277659
בברכה המשולשת כתב:הרמב"ן כותב במפורש, ע"פ המדרש, שאכן הייתה זו עבירה שלא בנו לפני כן.
בית שביעי כתב:ועכשיו לעניין
הפרק החסר בתנ"ך: כך נחרבה שילה?
ממצא החדש הכולל קנקן שפת צווארון שבור ושכבת אפר שריפה מתקופת ההתנחלות, שנמצא לאחרונה בשילה הקדומה פותר תעלומה תנ"כית ועשוי להשלים את הסיפור של חורבן שילה הקדומה.
מעולם הארכילוגי
עושה חדשות כתב:משנת רבי אליעזר, פרשה א - אמר להם, ראו שלשה מקדשות שחרבו, נוב ושילה וגבעון, הזהרו שלא יחרב אף זה.
גבעון נחרב?
פולסברג כתב:מה טיבו של שילה דהיום, שטוענים ששם היתה המשכן? היש סימוכין לכך?[/size]
בית שביעי כתב:ובאמת גם מקדש ה' שעל הר המוריה לא נחרב אלא הועתק למשכן עליון, ולכן אין עכשיו חלות קדושה לגבי טומאה(ולכן עלה שם הרמב"ם) על המקום כבשילה, אלא שונה היא משילה שקדושתו במקום הר המוריה קידשה לעולמי עד, ולכן כשיבנה מחיצותיו מחדש יתחדש קדושתו הראשונה כבתחילה.
מקורות לכך יובאו אי"ה בהמשך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים