האם הש"ץ יכול לומר ברכת מעין שבע כשחלק מהציבור עדיין אוחזים בשמו"ע?
[לדעת הט"ז צריך מנין בויכולו].
אמר אברהם כתב:למה?
ברכת מעין שבע טעמה שונה מחזרת הש"ץ שנתקנה להוציא מי שאינו בקי, משא"כ ברכת מעין שבע נתקנה רק להארכת התפילה, ואדרבה נתקנה כדי שיחיד שמגיע מאוחר לתפילה, שיוכל עדיין לסיים תפילתו בזמן שהש"ץ אומר הברכה.
ונניח שיש מנין מצומצם האם נאמר שהש"ץ ימתין שהעשירי יסיים תפילתו, או אדרבה משום הכי נתקנה כדי שהיחיד יוכל להתפלל בעוד שהש"ץ אומר הברכה.
האם יש איזה מקור על זה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים