(כ"ה בשבועות ט. חולין ס:)
ואי' במדרש [הובא ברש"י]: את המאורות הגדולים - שוים נבראו ונתמעטה הלבנה על שקטרגה ואמרה א"א לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד.
במה הם היו שווים לפני הקיטרוג?
א. שהיתה הלבנה מאירה בכל שלושים ימי החודש בשווה ואינה מתמעטת. [כן משמע בכמה מקומות בזוהר, כמו בסוד שלמה המלך שהוא סיהרא באשלמותא]
ב. שהיתה הלבנה מאירה באור עצמיי שלא על ידי השמש. [כן משמע קצת בכמה ספרי קבלה].
ג. שהיתה הלבנה מאירה ביום ובלילה. [כן משמע בב"ר פ"ו].
יתכן שכל הפירושים עולים בקנה אחד, כיון שהיתה אור עצמיי ממילא לא היתה מתמעטת כל החודש וממילא היתה מאירה אף ביום.