היוצא ליהרג בבית דין של ישראל על עבירה שעבר, משעת גמר הדין הרי הוא כאדם הרוג ("גברא קטילא") (ראה סנהדרין פא א, ושם פה א), וההורגו פטור (תוספות מכות ה א סוף ד"ה דבעידנא). וכן אמרו בספרי: רבי יונתן אומר, הרי שיצא ליהרג, וקדם אחר והרגו - משנגמר דינו פטור, ולמד כן מהכתוב: וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ אֲשֶׁר הוּא רָשָׁע לָמוּת (במדבר לה לא. ספרי במדבר קסא), שלא תאמר שצריך להרוג את זה שהרג את הרוצח כדי שתהא לו כפרה, לפי שאין צריך כפרה (ראה פירוש רבינו הלל, וספרי דברי רב על הספרי שם. וראה ביאור עמק הנצי"ב שם).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 184 אורחים