אוצר החכמה כתב:בעיני זה תמוה לומר שאדם שחמד את בית חבירו יש לו עצה שלא יקחו ממנו אלא יתן לו כסף והוא יפקירנו או יקח על ידי תגר (שזה אותו דבר לכאורה) האיסור הוא על פעולת החמדה שמביאה את החפץ לרשותו ולא משנה באיזה אופן. ואיני יודע מה יאמר באשת רעהו?
הרב גורביץ דקדק לספר את הסיפור באופן שההפקר נעשה עוד לפני שהגנב נטל משהו לידו, ולא כפי איך שרגילים לצייר את זה שהוא רדף אחרי הגנב הנמלט בידיים מלאות וקרא אחריו הפקר. (ולפי הציור הידוע חשבתי לומר שאולי לכן הפקיר ולא נתן במתנה, להרויח את שיטת הב"ח דמהני הפקר גם באינו ברשותו). ותודה לר' סעדיה על העלאת הגירסא האחרת.מה שנכון נכון כתב:איך יתנו במתנה, הלא אינו ברשותו. אבל הפקר מהני לב"ח, וגם עיקר הכוונה כאן ב"הפקר" הוא "מחול לך".
עבד הזמן כתב:כמו שהזכיר עו"ח ר' הלל זאקס זצוק"ל כפר בסיפור מכל וכל
ואאל"ט לשונו הייתה בערך כך:
"בטוח אני שאם היה קורה מקרה כזה לזקני היה רודף אחריו במקל כדי שיחזיר את גניבתו"
עושה חדשות כתב:הרב בברכה, כמדומה שגירסתך היא בשם השופט והעו"ד הנ"ל... או אולי התחלף לך עם הסיפור דלהלן:
עושה חדשות כתב:, אשמח להפניות.
לענין כתב:עבד הזמן כתב:כמו שהזכיר עו"ח ר' הלל זאקס זצוק"ל כפר בסיפור מכל וכל
ואאל"ט לשונו הייתה בערך כך:
"בטוח אני שאם היה קורה מקרה כזה לזקני היה רודף אחריו במקל כדי שיחזיר את גניבתו"
'היה אומר לו, גנב החזר גנבתך', עכלה"ק.
עושה חדשות כתב:הרב גורביץ דקדק לספר את הסיפור באופן שההפקר נעשה עוד לפני שהגנב נטל משהו לידו...מה שנכון נכון כתב:איך יתנו במתנה, הלא אינו ברשותו. אבל הפקר מהני לב"ח, וגם עיקר הכוונה כאן ב"הפקר" הוא "מחול לך".
מה שנכון נכון כתב:איך יתנו במתנה, הלא אינו ברשותו. אבל הפקר מהני לב"ח, וגם עיקר הכוונה כאן ב"הפקר" הוא "מחול לך".
לענין כתב:עושה חדשות כתב:, אשמח להפניות.
כנראה שההפניות שביקש הרב עושה חדשות עיקרם הוא בעניין לא תחמוד בהפקר, ולפיכך העתקתי ממכתב הרשום עמדי להוכיח דין זה מאיסור לא תחמוד אשת רעך הגם שגם התם אינו לוקח ממנה, עי' בתמונה המצורפת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים