ר' ברכיה ר' חייא בשם ר' יוחנן נתעטף הקב"ה בטלית מצויצת והעמיד למשה מכאן ולאהרן מכאן וקרא למיכאל ולגבריאל ועשה אותם כשלוחי החודש ואמר להם באיזו צד ראיתם את הלבנה לפני החמה או לאחר החמה לצפונה או לדרומה כמה היא גבוה ולאין היתה נוטה וכמה היתה רחבה אמר להם כסדר הזה שאתם איתם כך יהיו בני מעברים את השנה למטן על ידי זקן וע"י עדים ועל ידי טלית מצוייצת:
המדרש פתח בקידוש החודש וסיים בעיבור שנה, ובשניהם הוא אומר שצריך להיות ע"י עטיפה בטלית מצויצת.
מחפש מי שמבאר למה דוקא בקידוש החודש ועיבור שנה צריך עטיפה בטלית מצויצת (בפרד"ס) - (ולכאורה לפי זה יש לנו טעם נוסף על מה שאין מקדשין את החודש בלילה שהרי לילה לאו זמן ציצית)