משנ"ב סי' ח סקמ"א - מי שלקח טלית להתעטף בו והתחיל לברך עליו וקודם שסיים הברכה לקחוהו ממנו ותפילין לפניו יכול לסיים הברכה אקב"ו להניח תפילין ויוצא בזה [הלק"ט סימן קנ"ג והאה"ח הסכים עמו להלכה]:
העירו, שבברכת הנהנין אין הדין כך, ומי שנטל לידיו פרי ובירך עליו, אינו יכול לשנות באמצע הברכה וליטול מיני מזונות ולסיים את הברכה עליו. כמבואר כ"ז בסימן רו.
ובס' וזאת הברכה (פרק כה הערה אחרונה) כ' בשם הגריש"א ב' תשובות. א] דשאני תפילין שהוא מחוייב בהם ולכן יכול 'להמיר' אליהם את הברכה. ב] שאני ברכת הנהנין דהברכה חלה על הפרי וא"א להחליפה, משא"כ ברכהמ"צ שהיא כעין ברכת השבח.
מקופיא לא מצאתי עוד תשובות וביאורים בענין זה.
ונסתפקתי האם אפשר להחליף בין סוגי הברכות, כגון התחיל לברך על פרי ורוצה להמשיך את הברכה על תפילין, וכן להיפך, דלכאו' הדבר תלוי בב' התירוצים הנ"ל, האם החילוק הוא בברכה המקורית או בברכה החדשה.
או שמא זה לכו"ע לא שייך להחליף את סוג הברכה לגמרי.