דרומי כתב:ט"ג הולך עם תפילין ביחד
ובפשטות השייכות לשחרית היא מצד פרשת ציצית שאומרים אז
[יש להעיר עוד שבמנחה אין ברכת כהנים]
שומע ומשמיע כתב:מה המקור שט"ג האו דוקא בשחרית ולא במנחה?
שומע ומשמיע כתב:דרומי כתב:ט"ג הולך עם תפילין ביחד
ובפשטות השייכות לשחרית היא מצד פרשת ציצית שאומרים אז
[יש להעיר עוד שבמנחה אין ברכת כהנים]
מהיכי תיתי שט"ג שייך לתפילין, ולנ"כ?
דרומי כתב:אי אפשר להגיד שאין ענין בכלל, כי מנהג ישראל בכל העדות שנשארים עם הטלית עד לאחר מוסף. ובולט הדבר בר"ח, שחולצים התפילין ומשאירים הטלית.
השאלה היא רק מה מקור ענין זה, ועד כמה צריך להתאמץ עבורו.
דרומי כתב:אי אפשר להגיד שאין ענין בכלל, כי מנהג ישראל בכל העדות שנשארים עם הטלית עד לאחר מוסף. ובולט הדבר בר"ח, שחולצים התפילין ומשאירים הטלית.
השאלה היא רק מה מקור ענין זה, ועד כמה צריך להתאמץ עבורו.
מה שנכון נכון כתב:כשאין כובע נצרכת הטלית מדין עיטוף.
ע"פ הקבלה ראוי להתעטף במנחה עכה"ח.
ובתימן נהגו בכל התפלות כולן.
דרומי כתב:בפועל רוב רובו של עם ישראל, גם אלו ההולכים לפי הקבלה בענינים שונים, לא מתעטפים בטלית במנחה (ואפילו לא הש"ץ, בחלק מהקהילות).
עזריאל ברגר כתב:אבל זכורני מימי לימודי בכולל צמח צדק, שאחד האברכים שאל את ראש הכולל הגה"ח הרב חיים שלום דייטש האם להתעטף בטלית לתפילת מוסף ביחידות לאחר שפשט אותה, ולמיטב זכרוני, הגרח"ש דייטש השיבו שאין צריך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 127 אורחים