בשער הכוונות (הקדמה לר"ה) כתב: כל יום שבין ר"ה ליוה"כ מכפר על כל העונות שחטא כל ימיו ביום שכיוצא בו. כיצד הרי שחל יום אחד של שבעה ימי תשובה הנזכרים ביום ראשון של השבוע, והתענה בו ועשה תשובה בו, הנה הוא מכפר על כל עבירות שעשה האיש ההוא בכל ימיו ביום ראשון שבכל שבוע מכל ימי חייו, ואם התענה ועשה תשובה בכל שבעת הימים ההם, יתכפרו לו כל עונותיו שעשה כל ימיו.
וכעין זה מובא גם במשנ"ב (תרג סק"ב בשם יערות דבש).
נראה שהיה פשוט שלא יכול לכפר אלא על מה שחטא ביום שכיוצא בו, ורק בא לחדש שכיון ששב בימי התשובה מכפר על כיוצא בו בשבוע בכל ימי חייו.
ואני תמה מדוע פשוט שלא יכול לכפר אלא על מה שחטא ביום שכיוצא בו? והרי אמרו חז"ל (קידושין מט:) המקדש אשה על מנת שאני צדיק אפילו רשע גמור מקודשת שמא הרהר תשובה בדעתו, וכי מדובר רק ברשע גמור שעשה את כל חטאיו רק ביום מסוים בשבוע?
וכבר חיפשתי רבות מי שעמד בזה ולא מצאתי חצי נחמה.