דרומי כתב:הערות פרקטיות יתקבלו בברכה
3. גולות – הגר"ע יוסף התיר, וכמו שכתב מרן בשלחן ערוך (סימן שלז סעיף ב') לענין כיבוד הבית, ואפילו להרמ"א בהג"ה שאסר לכבד הבית אפילו במרוצף, משום דגזרינן מרוצף אטו אינו מרוצף, מכל מקום בזמנינו שרוב ככל הבתים מרוצפים, לא גזרינן (ילקוט יוסף שבת ב' עמוד ו', ושבת כרך ה' עמוד שעח. ילקו"י דיני חינוך קטן עמוד קצב).
5. הרכבה – נראה שתלוי בצעצוע, אם עומד לימים רבים או לא. מהניסיון עם ילדיי, שום דבר אינו עומד לימים רבים, לכל היותר יומיים. ומאי נפק"מ בין לגו (שהותר) לזה. גם מה שכתבת "דייקנות" וכי בלגו אין דייקנות בפרטים?
9. כדור – הגר"ע יוסף מתיר לפני גיל חינוך (חזון עובדיה על הלכות שבת חלק ג' עמודים צט-קא) אבל אח"כ אוסר.
12. נדנדה – בשש"כ (ט"ז, י"ז) התיר אם הנדנדה אינה קשורה לאילן עצמו אלא במוט או בורג הקבוע בו, והאילן אינו מתנועע.
18. רעשן – מותר לתת לתינוק אע"פ שישמיע בזה קול, שאינו משמיע קול שיר. שמירת שבת כהלכתה פרק טז סעיף ג, אור לציון ח"ב פרק כו, חזון עובדיה ח"ה עמוד רנט.
19. שחמט – הייתי מצביע על איסור בורר דוקא כאשר מוציא כלי מהמשחק ואינו מעוניין בו, והרי זה פסולת מתוך אוכל. אבל אין בורר בכלים, ואין בורר כאשר כל פרט מבורר לעצמו אלא כאשר מעורבים, ולכן מותר.
באסיפת הכלים לאחר המשחק (כמו גם סידור סכו"ם אחר הייבוש) יש עוד סניף להקל שאין כאן אוכל ופסולת אלא הכל שווה (ראה זה בחזו"ע שבת ד עמ' רד תשובה ארוכה בהערות).
20.. תלת-אופן - במהדורא קמא של שש"כ (פרק ט"ז סעיף י"ז) התיר להשתמש בתלת אופן "כיוון שניכר שצעצוע הילד הוא" וללא חילוק אם גומי מוצק או לא.