סכינא חריפא כתב:מי שמערב קצת מים קרים בהרבה מים רותחים בשבת, יש דין ביטול ברוב שקודם שהם מתבשלים הם מתבטלים? דמאי שנא מתערובת מים שכבר נתבשלו ונתקררו [למ"ד אין בישול אחר בישול בלח] שנתערב בהם קצת מים שלא נתבשלו כלל דלכאו' מדין ביטול המבשלם פטור.
עזריאל ברגר כתב:סכינא חריפא כתב:מי שמערב קצת מים קרים בהרבה מים רותחים בשבת, יש דין ביטול ברוב שקודם שהם מתבשלים הם מתבטלים? דמאי שנא מתערובת מים שכבר נתבשלו ונתקררו [למ"ד אין בישול אחר בישול בלח] שנתערב בהם קצת מים שלא נתבשלו כלל דלכאו' מדין ביטול המבשלם פטור.
מי אמר שיש דין ביטול בזה?
המים האלו שלא בושלו - עכשיו מבושלים, ומאי נפק"מ אם עושה זאת בדרך בישול או בדרך ביטול?
מה שיש מקום לדון, זה האם יש מקום לאסור את תערובת המים מדין מעשה שבת, או דלמא מכיוון שהתבטלו לפני שנאסרו לא חל עליהם שם איסור מעולם (ועל דרך הפשרת קרח בתוך מים וכו').
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 211 אורחים