בברכה המשולשת כתב:ברוך שוב כתר"ה!
לגבי עצם השאלה, כמדומני שזה קשור לביטול השבועה בפועל ברוב המקרים.
עושה חדשות כתב:ברוך שובך
אולי נתחיל להיפך;
האם מסופר בגמ' על מקרה שעשו כך בפועל?
ובתש' הגאונים, הראשונים, או האחרונים, האם יש הוראה מעשית כזאת להתכנס ו'להטיל' מי שפרע בעקבות מעשה שהיה?
יבנה כתב:https://www.jstor.org/stable/24294837
העירוני עוד לפלוג' הפוס' אי שייך קבלת מי שפרע בקרקעות היכא שלא נגמר המקח כגון במקום שכותבים את השטר וכו', עי' פ"ת סי' רד סק"ב.עושה חדשות כתב:ונוגע למעשה בקניית דירה בזמנינו, שבתשלום ראשון לא חל קנין כי אין דעתו להקנות עד ההעברה בטאבו בכפוף להמשך התשלום וכו', אבל כדי שלא יחזרו בהם עושים קנסות וכיו"ב, ולכאו' בפשטות אם חוזר בו ישלם הקנס אבל אינו מתקלל ב'מי שפרע', אבל אולי אפשר לסכם שיהיה חלות של מי שפרע.
עושה חדשות כתב:מעל"ע
האם אפשר ליצור קנין ברמה של 'מי שפרע', או שלא תיקנו חכמים 'מי שפרע' אלא למי שעשה קנין כסף המועיל מדאו' וביטלוהו חכמים וכו' ושיירוהו לגבי מי שפרע.
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 500 אורחים