"דתני רב יוסף (שמות יח-כ) והודעת להם זה בית חייהם את הדרך זו גמילות חסדים [(אשר) ילכו זה ביקור חולים בה זו קבורה ואת המעשה זה הדין אשר יעשון זו לפנים משורת הדין: אמר מר (אשר) ילכו זה ביקור חולים היינו גמילות חסדים".
עיי"ש עוד מש"כ."ונראה לי בס"ד על פי מה שאומרים בשם מהר"ד ז"ל מה ענין דברים אלו הכא בדברי יתרו שבא לתת עצה למנות דיינים? ופירש הענין שנתן עיצה בדברים אלו כדי למעט התביעות ודין ודברים מביניהם דמנהגו של עולם הבטלנים שאין להם עסק מתעוררים לעשות תביעות ודין ודברים זה בזה ועל דבר קל יעשו מריבה ודין ודברים כי בטלנים הם וממציאים להם דברים לעסוק בהם הן מצד נזקין הן מצד חרופים וכיוצא ועל כן אף על פי שימנה להם דיינים הרבה לא יספיקו לדון את דיניהם אך אם הם בעלי מלאכות קשה להם לפנות ממלאכתם כדי לעסוק בדינא ודיינא ולכן אפילו אם יש לזה שהוא בעל מלאכה טענה לתבוע את חבירו בדין מוחל ואינו תובע.
ולכן יעץ אותו שיצוום לעסוק באומנות ולא יהיו בטלנים ועל ידי כך יתמעטו תביעות שלהם בפני הדיינים ויספיקו להם הדיינים שממנה עליהם עד כאן דבריו בתוספת קצת.
ובזה מובן מה שאמר 'בֵּית חַיֵּיהֶם' כי בית קאי על החנות ומקום שעושה בו האומנות שאינו יכול לזוז ממנו כדי לילך לבית דין ועל ידי כך תתמעט התביעות שלהם בפני בית דין",
גאולה בקרוב כתב:שמעתי הבוקר וורט נחמד בשם האמרי אמת,
"למה נקרא יתרו, ע"ש שייתר פרשה אחת התורה, ואתה תחזה",
ולכאורה כל התחלת הפרשה גם כלולה, ולמה רק מאתה תחזה?
אלא שלפני כן הוא ביקורת, ולא חכמה לצעוק ולהעיר, ורק מה שחשב והציע איך לתקן נקרא על שמו...
גאולה בקרוב כתב:שמעתי הבוקר וורט נחמד בשם האמרי אמת,
"למה נקרא יתרו, ע"ש שייתר פרשה אחת התורה, ואתה תחזה",
ולכאורה כל התחלת הפרשה גם כלולה, ולמה רק מאתה תחזה?
אלא שלפני כן הוא ביקורת, ולא חכמה לצעוק ולהעיר, ורק מה שחשב והציע איך לתקן נקרא על שמו...
זיז שדי כתב:כדכד כתב:מי ה' אשר אשמע בקולו זו לא פרשה. זה חצי משפט.
מה שאין כן דברי יתרו.
כל השוואה אך למותר
האם אתה רוצה רשימת רשעים ואנשים אחרים שהרבה יותר מדבריהם בתורה? אבימלך, לבן, עשיו, פרעה (בחלומו ודיבורו ליוסף ואחיו) מרגלים, דתן ןאבירם, וכהנה רבות.
זיז שדי כתב:גאולה בקרוב כתב:שמעתי הבוקר וורט נחמד בשם האמרי אמת,
"למה נקרא יתרו, ע"ש שייתר פרשה אחת התורה, ואתה תחזה",
ולכאורה כל התחלת הפרשה גם כלולה, ולמה רק מאתה תחזה?
אלא שלפני כן הוא ביקורת, ולא חכמה לצעוק ולהעיר, ורק מה שחשב והציע איך לתקן נקרא על שמו...
למען האמת, אם מישהו יכול להנפיק רשימה של שמות הפרשיות לבני מערבא, לכאורה שם של אחד מהם הוא 'ואתה תחזה'
כדכד כתב:זיז שדי כתב:כדכד כתב:מי ה' אשר אשמע בקולו זו לא פרשה. זה חצי משפט.
מה שאין כן דברי יתרו.
כל השוואה אך למותר
האם אתה רוצה רשימת רשעים ואנשים אחרים שהרבה יותר מדבריהם בתורה? אבימלך, לבן, עשיו, פרעה (בחלומו ודיבורו ליוסף ואחיו) מרגלים, דתן ןאבירם, וכהנה רבות.
הב לי רשימה של אדם אחד, צדיק או רשע, שיש בדבריו ובמעשיו בכדי פרשה שלמה מלבד בלעם ויתרו (וכמובן משה רבנו).
אין הכונה לפרשת שבוע או שלנו או של בני א"י, אלא הכוונה לפרשה פתוחה או סתומה.גם דברי יתרו ומעשיו אינם עולים לכדי פרשה שלמה של פרשת שבוע.
כדכד כתב:זיז שדי כתב:גאולה בקרוב כתב:שמעתי הבוקר וורט נחמד בשם האמרי אמת,
"למה נקרא יתרו, ע"ש שייתר פרשה אחת התורה, ואתה תחזה",
ולכאורה כל התחלת הפרשה גם כלולה, ולמה רק מאתה תחזה?
אלא שלפני כן הוא ביקורת, ולא חכמה לצעוק ולהעיר, ורק מה שחשב והציע איך לתקן נקרא על שמו...
למען האמת, אם מישהו יכול להנפיק רשימה של שמות הפרשיות לבני מערבא, לכאורה שם של אחד מהם הוא 'ואתה תחזה'
מה ההגיון להתחיל קריאה בתורה מאמצע ענין? פשוט שהם לא התחילו ב"ואתה תחזה" אלא מקודם, ואם הפרשיה נקראה "ואתה תחזה" למרות שלא משם התחילה זו רק ראיה לדברי הפותח.
זיז שדי כתב:כדכד כתב:זיז שדי כתב:כדכד כתב:מי ה' אשר אשמע בקולו זו לא פרשה. זה חצי משפט.
מה שאין כן דברי יתרו.
כל השוואה אך למותר
האם אתה רוצה רשימת רשעים ואנשים אחרים שהרבה יותר מדבריהם בתורה? אבימלך, לבן, עשיו, פרעה (בחלומו ודיבורו ליוסף ואחיו) מרגלים, דתן ןאבירם, וכהנה רבות.
הב לי רשימה של אדם אחד, צדיק או רשע, שיש בדבריו ובמעשיו בכדי פרשה שלמה מלבד בלעם ויתרו (וכמובן משה רבנו).
אין הכונה לפרשת שבוע או שלנו או של בני א"י, אלא הכוונה לפרשה פתוחה או סתומה.גם דברי יתרו ומעשיו אינם עולים לכדי פרשה שלמה של פרשת שבוע.
אדם, נח, אברהם, אבימלך, יצחק, יעקב, לבן, יוסף, פרעה, שר המשקים, וכהנה רבות.
זיז שדי כתב:רשימה של שמות הפרשיות לבני מערבא
במסתרים כתב:זיז שדי כתב:רשימה של שמות הפרשיות לבני מערבא
יש לעיין במובא כאן והלאה http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p= ... e35#p97900
זיז שדי כתב:נח לא נקרא בשם יתר, לגבי אבימלך יש לנו את כל הפרשה של לקיחת שרה ודבריו לה' וכל הפרשה של 'ויהי בעת ההיא ויאמר אבימלך'' לבן יש את כל סוף פרשת ויצא, אליעזר עבד אברהם יש את כל דבריו בחיי שרה, כל תחילת וישב דברי יוסף, כל חלומות פרעה, כל דברי יהודה בפרשת ויגש, וכהנה רבות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים