זיז שדי כתב:קטן וקוף גרע מהרהור דעלמא, דכשגדול מהרהר הרי הוא מעצמו חידש הרהור זכירה, ושפיר קרינן ביה 'זכור' אבל כשגדול תולה זכירתו בקטן וקטן אינו בן דעת הרי תלה זכירתו בזכירה שאינה זכירה. ואה"נ אם היה רוצה לחדש זכירתו מעצמו היה נקרא זכור, אבל הרי הוא רוצה שתהא זכירתו אותה זכירה שעל הכוס והיא אינה זכירה כלל, דאין לו דעת.
במסתרים כתב:זיז שדי כתב:קטן וקוף גרע מהרהור דעלמא, דכשגדול מהרהר הרי הוא מעצמו חידש הרהור זכירה, ושפיר קרינן ביה 'זכור' אבל כשגדול תולה זכירתו בקטן וקטן אינו בן דעת הרי תלה זכירתו בזכירה שאינה זכירה. ואה"נ אם היה רוצה לחדש זכירתו מעצמו היה נקרא זכור, אבל הרי הוא רוצה שתהא זכירתו אותה זכירה שעל הכוס והיא אינה זכירה כלל, דאין לו דעת.
צע"ג.
זיז שדי כתב:במסתרים כתב:זיז שדי כתב:קטן וקוף גרע מהרהור דעלמא, דכשגדול מהרהר הרי הוא מעצמו חידש הרהור זכירה, ושפיר קרינן ביה 'זכור' אבל כשגדול תולה זכירתו בקטן וקטן אינו בן דעת הרי תלה זכירתו בזכירה שאינה זכירה. ואה"נ אם היה רוצה לחדש זכירתו מעצמו היה נקרא זכור, אבל הרי הוא רוצה שתהא זכירתו אותה זכירה שעל הכוס והיא אינה זכירה כלל, דאין לו דעת.
צע"ג.
עכשיו א"א נכווה אפילו בחמי חמין......
אין כאן המקום סתם להגיד שפלוני אומר סברא שאתה לא מסכים איתה, דא"כ נתמלא כל אשכול ואשכול בצ"ע, מכל אחד שלדעתו סברת השני עקומה ועקושה. ומי זוטר מאי דכתיב בהו ברבנן וכו'?
סברות מעין זו שמעתי מרבותי וניתן הרשות לכל אחד מישראל לדרוש התורה בכל אופן, ואם אתה רוצה לחלוק על עיקר הסברא בראיות ומ"מ ממקומות שאין אומרים כן אדרבה וכך היא דרכה של תורה.
ורוב הדחוקים אמת והבן זאת
כדכד כתב:זיז שדי כתב:במסתרים כתב:זיז שדי כתב:קטן וקוף גרע מהרהור דעלמא, דכשגדול מהרהר הרי הוא מעצמו חידש הרהור זכירה, ושפיר קרינן ביה 'זכור' אבל כשגדול תולה זכירתו בקטן וקטן אינו בן דעת הרי תלה זכירתו בזכירה שאינה זכירה. ואה"נ אם היה רוצה לחדש זכירתו מעצמו היה נקרא זכור, אבל הרי הוא רוצה שתהא זכירתו אותה זכירה שעל הכוס והיא אינה זכירה כלל, דאין לו דעת.
צע"ג.
עכשיו א"א נכווה אפילו בחמי חמין......
אין כאן המקום סתם להגיד שפלוני אומר סברא שאתה לא מסכים איתה, דא"כ נתמלא כל אשכול ואשכול בצ"ע, מכל אחד שלדעתו סברת השני עקומה ועקושה. ומי זוטר מאי דכתיב בהו ברבנן וכו'?
סברות מעין זו שמעתי מרבותי וניתן הרשות לכל אחד מישראל לדרוש התורה בכל אופן, ואם אתה רוצה לחלוק על עיקר הסברא בראיות ומ"מ ממקומות שאין אומרים כן אדרבה וכך היא דרכה של תורה.
ורוב הדחוקים אמת והבן זאת
אין כונתו שזו סברא והוא לא מסכים לה אלא שאין זו כלל סברא
אם התורה אמרה לזכור מה זה משנה אם הוא זוכר מעצמו או מתעורר לזכירה על ידי אדם אחר
לכן הסברתי למה הוא חושב כך ולא כדשבריו שרק כתב שזו אינה סברא בלי להסכים לה. לא התמודדת עם תוכן הדברים שכתבתי.זיז שדי כתב:כדכד כתב:זיז שדי כתב:במסתרים כתב:זיז שדי כתב:קטן וקוף גרע מהרהור דעלמא, דכשגדול מהרהר הרי הוא מעצמו חידש הרהור זכירה, ושפיר קרינן ביה 'זכור' אבל כשגדול תולה זכירתו בקטן וקטן אינו בן דעת הרי תלה זכירתו בזכירה שאינה זכירה. ואה"נ אם היה רוצה לחדש זכירתו מעצמו היה נקרא זכור, אבל הרי הוא רוצה שתהא זכירתו אותה זכירה שעל הכוס והיא אינה זכירה כלל, דאין לו דעת.
צע"ג.
עכשיו א"א נכווה אפילו בחמי חמין......
אין כאן המקום סתם להגיד שפלוני אומר סברא שאתה לא מסכים איתה, דא"כ נתמלא כל אשכול ואשכול בצ"ע, מכל אחד שלדעתו סברת השני עקומה ועקושה. ומי זוטר מאי דכתיב בהו ברבנן וכו'?
סברות מעין זו שמעתי מרבותי וניתן הרשות לכל אחד מישראל לדרוש התורה בכל אופן, ואם אתה רוצה לחלוק על עיקר הסברא בראיות ומ"מ ממקומות שאין אומרים כן אדרבה וכך היא דרכה של תורה.
ורוב הדחוקים אמת והבן זאת
אין כונתו שזו סברא והוא לא מסכים לה אלא שאין זו כלל סברא
אם התורה אמרה לזכור מה זה משנה אם הוא זוכר מעצמו או מתעורר לזכירה על ידי אדם אחר
כנ"ל, כי כל אחד יגיד שסברת השני אינה סברה,
,ובעיקר הדבר אפי' הפמ"ג יודה שלא מספיק מה שהוא זוכר דרך אגב שהוא שבת, אלא צריך שיעשה מעשה בפועל של יושב ומהרהר בקדושת שבת
וזה אין בקידוש לא ע"י קטן ולא ע"י סומא, אלא סומך על זכירתם בדיבור ובדין שומע כעונה דלא גרע מהרהור, וכשסומך על זכירת קטן שאין זכירתו זכירה כלל ואינו יושב ומהרהר בעצמו אלא סומך על שומע כעונה על זכירתו לא יצא, וק"ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים